۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۸
کد خبر: 82256089
T T
۰ نفر
اجراي 300 برنامه در مراكز كانون آذربايجان غربي همزمان با هفته كودك

اروميه - ايرنا - مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي گفت: همزمان با هفته كودك 300 برنامه فرهنگي با 23 عنوان در مراكز كانون سراسر استان برگزار مي شود.

جواد زاهدي روز سه شنبه در نشست خبري هفته كودك در جمع خبرنگاران با اشاره به مقارن بودن اين هفته با ايام ماه محرم افزود: در راستاي نهادينه كردن ارزش هاي تربيتي و انسان ساز عاشورايي و جهاد در راه خدا در ذهن و روح كودكان و ترويج اين فرهنگ در جامعه ويژه برنامه هاي گراميداشت اين هفته با رويكرد مواجهه كودك امروز با مفاهيم ارزشمند پيش بيني شده است.
وي شعار هفته كودك امسال را ' كودكان تشنه اند ' اعلام كرد و ادامه داد: اين نام گذاري بيانگر اين نكته است كه كودكان همواره تشنه محبت و توجه هستند.
زاهدي ادامه داد: كانون در برگزاري مراسم اين هفته سه رويكرد را در راس كار خود قرار داده كه عنوان هاي آن ' ايثار و شهادت، شجاعت و شهامت و مقاومت و شهادت' است.
وي با اشاره به روز شمار هفته كودك گفت: خانواده و مهرباني، باورهاي دين و مسئوليت اجتماعي، ميراث فرهنگي و دوستي با طبيعت، امنيت و سلامت، دانش آگاهي و فضاي مجازي، گذشت و فداكاري و شجاعت و سخاوت در زندگي كودك امروز از جمله عناوين روزهاي هفته كودك در كشور است.
وي اهداف برگزاري آيين هاي اين هفته را جلب توجه جامعه نسبت به اهميت دوران كودكي و ويژگي ها، نيازها و خواسته هاي كودكان امروز، هم افزايي و همگرايي فعاليت هاي نهادهاي متولي امور كودك، نهادينه كردن ارزشهاي تربيتي و انسان ساز واقعه عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح كودكان و ترويج اين فرهنگ در جامعه عنوان كرد.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي اضافه كرد: آشنايي با سيره شهداي كودك در واقعه عاشورا و دفاع مقدس و بازتاب فرهنگ حماسه، ايثار و شهادت در زندگي كودك امروز از ساير اهداف برنامه هاي هفته كودك است.
وي گفت: برنامه هاي هفته ملي كودك با 2 محور اجراي برنامه براي كودكان و توجه به نياز و حقوق كودكان اجرا مي شود.
زاهدي اجراي برنامه براي كودك و اجراي برنامه درباره كودكان را از سطوح برنامه هاي اجرايي در هفته كودك بيان كرد و افزود: 23 مركز ثابت و 10 مركز سيار در استان مسئول اجراي اين برنامه ها هستند.
وي با اشاره به برنامه هاي پيش بيني شده و راه اندازي سه خيمه در ايام محرم گفت: خيمه كاردستي، نقاشي و برگزاري نمايشگاهي از آثار نقاشي، سفالگري و عكاسي اعضاي كانون استان در اين هفته راه اندازي مي شود.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي بيان كرد: اجراي فعاليت معرفي شخصيت كودكان و نوجوانان عاشورايي، اجراي برنامه اشك مشك، پرده خواني، نمايش صحنه اي، عيادت از كودكان بيمار و اجراي برنامه براي كودكان مناطق حاشيه نشين از ساير برنامه هاي مهم هفته مي باشد.
زاهدي گفت: سال 95 سال موفقيت كانون آذربايجان غربي است و در سه مسابقه جهاني موفق به كسب 12 جايزه برتر جهاني در نقاشي شامل جايزه ويژه و ديپلم افتخار در بوداپست، اسلوني و هنگ كنگ و جشنواره رضوي شد.
جواد زاهدي گفت : 276 هزار جلد كتاب در كتابخانه هاي مراكز كانون موجود بوده و در پنج ماهه اول امسال توسط كودكان عضو 12 هزار جلد به امانت گرفته شد.
به گزارش ايرنا انجام برنامه هاي كانون با ياري 154 نفر مربي در سطح مراكز انجام مي شود و كانون در طول سال 42 نوع فعاليت را به اعضا ارائه مي كند.
محور عمده فعاليتهاي كانون كتاب و كتابخواني است.
7125/2093**خبرنگار: طاهره نويد آرين**انتشار دهنده: صابر چهرقاني

سرخط اخبار استان‌ها