۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82221698
T T
۰ نفر

27 استان كشور در استعداد یابی بدمینتون فعال هستند

۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82221698
27 استان كشور در استعداد یابی بدمینتون فعال هستند

شاهرود- ایرنا- نایب رییس امور بانوان فدراسیون بدمینتون كشور با اشاره به برنامه های این فدراسیون برای حضور در مسابقات جهانی گفت: 27 استان كشور در زمینه استعدادیابی فعال هستند.

فریبا مددی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینكه از هم اكنون برنامه ریزی ها برای حضور در المپیك 2020 آغاز شده، افزود: 10 استان كشور به صورت پایگاه های قهرمانی و استعدادیابی مشخص شده و میزبانی اردوها را نیز بر عهده دارند.
وی در خصوص تقسیم بندی برنامه های استعداد پروری فدراسیون ابراز داشت: از سال پیش با ارایه فراخوان در چندین مرحله مسابقات انتخابی برگزار شده و هم اكنون دو گروه در برنامه های استعداد پروری حضور دارند.
نایب رییس امور بانوان فدراسیون بدمینتون در ادامه افزود: در گروه الف 16 نفراز برترین بدمینتون بازان حضور داشته و در گروه ب نیز 30 ورزشكار شامل متولدین سال 84 به بعد، هفته آینده به ارومیه فرستاده می شوند تا با برگزاری مسابقات انتخابی 10 نفر برگزیده معرفی شوند.
مددی به برگزاری نشست اعضای كمیته استعدادیابی در شاهرود نیز اشاره كرد و گفت: در جشنواره استعدادیابی كه اسفند ماه برگزار می شود، نفرات برتر برای سال 96 انتخاب می شوند تا پشتوانه ای برای بازیكنان منتخب ملی در رده های سنی بالاتر باشند.
وی با بیان اینكه بنابر اعلام كنفدراسیون بدمینتون آسیا، تیم ایران از دو سال پیش از سطح سه به سطح دو صعود كرده، افزود: به دلیل نگاه ویژه كنفدراسیون به بدمینتون كاران ایرانی، این ورزشكاران به كمپ های تمرینی برون مرزی دعوت می شوند و هرچه بیشتر در صحنه های بین المللی حضور یابند، تجربه بیشتری به دست آورده و در كسب رنكینگ آنان نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
مددی اضافه كرد: با برنامه ریزی برای ارتقای سطح علمی و فنی مربیان نیز می توان به سطوح بالاتری در این عرصه دست پیدا كرد.
وی همچنین از برپایی دو كارگاه سه روزه ارتقاء مربیان در مهرماه خبر داد و گفت: این كارگاه ها برای مربیان درجه سه استان ها در نظر گرفته شده و آنان درصورتی كه دوره ها را با موفقیت به پایان برسانند، به كلاس های مربی گری درجه دو دعوت می شوند.
نایب رییس امور بانوان فدراسیون بدمینتون به برگزاری كلاس های مربی گری بین المللی نیز اشاره و تصریح كرد: تاكنون دو دوره از این كلاس ها با حضور مربی از سوی كنفدراسیون بدمینتون آسیا برگزار شده و ایران درحال حاضر حدود 19 مربی بین المللی است.
ارتقاء داوری بانوان نیز موضوع دیگری بود كه مورد تأكید مددی قرار گرفت و افزود: بنابر تقویم مصوب فدراسیون بدمینتون هرساله كلاس های ارتقاء داوری از درجه سه به دو و از درجه دو به یك برگزار می شود.
وی در ادامه بیان داشت: داورانی از 15 استان در خلال مسابقات قهرمانی نونهالان كشور در تبریز، در كلاس های ارتقاء داوری درجه سه به دو حضور یافتند و گروه دوم شامل داورانی از 16 استان دیگر در كنار مسابقات قهرمانی نوجوانان كه در شاهرود در حال برگزاری است، این دوره را پشت سر گذاشتند.
مددی یادآور شد: پس از شركت در یك دوره دیگر از این كلاس ها و ارزیابی عملكرد، داوران برتر به درجه دو ارتقاء پیدا می كنند.
نایب رییس امور بانوان فدراسیون بدمینتون اضافه كرد: بانوان ایرانی هم اكنون دارای یك داور جهانی، داور آسیایی و دو سرداور آسیایی در رشته بدمینتون هستند.
مددی همچنین با تقدیر از میزبانی شایسته استان سمنان و شهرستان شاهرود در دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان دختر كشور، یادآور شد: این مسابقات با حضور بدمینتون كارانی از 23 استان كشور از روز سه شنبه در شاهرود در حال برگزاری است.
وی با اشاره به رقابت 70 ورزشكار در قسمت یك نفره و 43 تیم در قسمت دو نفره، گفت: ورزشكاران بیشتری به نسبت دوره های دیگر در این سری از مسابقات شركت كردند.
مددی ادامه داد: برنامه ریزی های فدراسیون در استعداد یابی می تواند یكی از دلایل ایجاد انگیزه در ورزشكاران برای حضور در مسابقات و كسب تجربه بیشتر باشد.
وی به رشد بسیار خوب بدمینتون استان سمنان در دو سه سال گذشته نیز اشاره و تصریح كرد: تاكنون چندین بازیكن از شاهرود توانسته اند در مسابقات بین المللی دهه فجر و حتی در اردوهای برون مرزی ومسابقات آسیایی شركت كنند كه نشان از تلاش مستمر و پیگیری مسئولان استان و شهرستان و هیات های آنان است.
نایب رییس امور بانوان فدراسیون بدمینتون با بیان اینكه هم اكنون نیز بازیكنان خوبی در رده سنی نوجوانان پشتوانه ورزشكاران بزرگ سال استان هستند، گفت: از آن جایی كه این افراد به رده های سنی بالاتر می روند، قطعا در آینده ملی پوشانی از استان سمنان خواهیم داشت.
دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان دختر كشور، گرامی داشت شهیده ناهید فاتحی با حضور 153 ورزشكار از روز سه شنبه در آكادمی بدمینتون شهرستان شاهرود در حال برگزاری است. این رقابت ها عصر امروز با معرفی برترین ها به پایان می رسد.
7359/6167