۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۲۱
کد خبر: 81963179
T T
۰ نفر

تب برفكي ميادين دواب مياندوآب را به تعطيلي كشاند

۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۲۱
کد خبر: 81963179
تب برفكي ميادين دواب مياندوآب را به تعطيلي كشاند

مهاباد- ايرنا- رئيس شبكه دامپزشكي مياندوآب گفت: به علت شيوع بيماري تب برفكي ميادين دواب اين شهرستان تا اطلاع ثانوي تعطيل است.

اسلام رجبي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: به منظور كنترل بيماري تب برفكي و جلوگيري از شيوع آن، تمامي ميادين سنتي دواب در مياندوآب تا اطلاع ثانوي تعطيل است.
وي اضافه كرد: چند راس دام در واحدهاي دامپروري اين شهرستان به علت ابتلا به اين بيماري تلف شده است كه براي جلوگيري از شيوع آن اقدامات كنترلي از جمله ضدعفوني و مايه كوبي دام ها در حال انجام است.
رئيس شبكه دامپزشكي مياندوآب گفت: ممنوعيت خريد و فروش دام و فعاليت ميادين اين شهرستان تا اطلاع ثانوي تعطيل بوده و در صورت مشاهده افراد متخلف با آنها برخورد قانوني صورت مي گيرد.
وي بيان كرد: تب برفكي يك بيماري واگيردار، عفوني و گاهي كشنده ويروسي بوده و داراي علائم تب، بي اشتهايي، سوزش و زخم زبان در دام هاي سنگين و ايجاد لنگش و داراي ضايعاتي در ناحيه پستان در دام هاي سبك مي باشد.
رجبي گفت: واكسيناسيون يكي از موثرترين راه ها براي كنترل و پيشگيري از شيوع اين بيماري بوده و حمل و نقل غير بهداشتي دام و تامين دام از مناطق آلوده موجب گسترش آن مي شود.
رئيس شبكه دامپزشكي مياندوآب به دامداران توصيه كرد تا كنترل كامل اين بيماري در منطقه از هر گونه حمل و نقل دام ها خودداري كنند و در صورت مشاهده علايم بيماري ضمن جداسازي دامهاي بيمار، مراتب را به اطلاع شبكه دامپزشكي برسانند.
در شهرستان مياندوآب 80 هزار راس دام سنگين و 350 هزار راس دام سبك وجود دارد و سالانه بيش از 100 هزار تن شير و پنج هزار و 500 تن گوشت قرمز از واحدهاي دامداري صنعتي و سنتي اين شهرستان توليد مي شود.
شهرستان مياندوآب با بيش از 260 هزار جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
7508/3020/6185/1905

سرخط اخبار استان‌ها