۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹
کد خبر: 81867071
T T
۰ نفر
بهره برداری از معادن منیزیم كرمانشاه بزودی آغاز می شود

كرمانشاه - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمانشاه اعلام كرد: بهره برداری از معادن منیزیم استان به زودی آغاز خواهد شد.

رضا رحیمی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان كرد: یك سرمایه گذار كار خرید زمین و مطالعات خود را شروع كرده و به زودی كار استخراج منیزیم را آغاز خواهد كرد.
رئیس سازمان صنعت و معدن استان كرمانشاه اضافه كرد: پیش از این اعلام می كردند كه منیزیم موجود در سنگ های معادن استان زیر20 درصد است و استخراج آن به صرفه نیست اما با بررسی های انجام شده مشخص شد كه این میزان از 20 درصد بیشتر است و می تواند از آن استفاده كرد.
رحیمی تاكید كرد كه كرمانشاه ظرفیت بالایی در تولید و فرآوری منیزیم از سنگ دارد.
به عقیده وی این منیزیم تولیدی در استان كرمانشاه می تواند نیاز كشور را برطرف كند.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان كرمانشاه اعلام كرد: علاوه بر تامین نیازهای داخلی زمینه صادرات منیزیم استخراجی از استان به دیگر كشورهای جهان نیز وجود دارد.
براساس اعلام رحیمی با توجه به تحقیقات انجام شده بهره برداری از معادن منیزیم در استان كرمانشاه برای سرمایه گذاران مقرون به صرفه است.
72 معدن فعال سنگ مرمریت، مرمریت دولومیتي، سنگ لاشه ، قیر طبیعي، سنگ كچ، مخلوط كوهي، سیلیس و معدن سنگ آهك و مارن در استان كرمانشاه وجود دارد كه در اختیار بخش خصوصي و یا تعاوني هاي معدني است.
منیزیم دارای استفاده‌های فراوانی به عنوان فلز سبك وزن در ساخت خودرو می‌باشد. استفاده روزافزون از آلیاژهای منیزیم در صنایع خودروسازی، به دلیل تركیب استحكام بالا و چگالی پایین در این آلیاژها به كار برده می شود.
بنابراین فلز منیزیم در بسیاری از كاربردها برای كاهش وزن خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صنایع خودروسازی با كاهش وزن، عملكرد خودرو با كاهش مقاومت فرمان ‌دهی و كاهش انرژی شتاب‌ دهی افزایش یافته و موجب كاهش مصرف سوخت و كاهش تولید گاز دی اكسید كربن می‌شود.
7445/8066