۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۴
کد خبر: 81599913
T T
۰ نفر
آتش نشانی تربت حیدریه نیازمند 90 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات است

تربت حیدریه- ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه از نیاز 90 میلیارد ریالی این سازمان برای خرید تجهیزات جدید آتش نشانی خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسین مدرس زاده روز جمعه در نشست خبری با خبرنگاران در تربت حیدریه، افزود: آتش نشانی این شهرستان علاوه بر پوشش كامل حوادث در این منطقه شهرهای مجاور را نیز تحت پوشش قرار می دهند.

وی گفت: با توجه به استقرار سه ایستگاه آتش نشانی در شهر تربت حیدریه، متاسفانه كمبود حداقل امكانات و تجهیزات تخصصی، مشكلاتی برای برخورد با حوادث بزرگ به وجود آورده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه اظهار داشت: بیشترحوادث اعلام شده به مراكز آتش نشانی این شهربه ترتیب آتش سوزی، تصادفات، برق گرفتگی و مواجه با حیوانات بوده است.

مدرس زاده افزود: با وجود مجتمع های تجاری و مسكونی چندین طبقه در تربت حیدریه، خودروی نردبان دار كه حدود 54 متر ارتفاع داشته باشد برای این سازمان ضرورت دارد.

وی قیمت این خودرو را 70 میلیارد ریال ذكر كرد و بیان داشت: قرار شده امسال آتش نشانی تربت حیدریه مستقل و تحت نظر وزارت كشور شود و بودجه ای در این خصوص نیز تصویب شده كه بر این اساس ابتدا شهرهای بالای 200 هزار جمعیت و سپس شهرهای فاقد خودروی نردبان دار در آینده نزدیك تجهیز شوند.

رییس آتش نشانی تربت حیدریه با اشاره به زمان حضور آتش نشان در محل حادثه، اظهار داشت: زمان استاندارد حضور ماموران آتش نشانی در صحنه حوادث در كشور بین سه تا پنج دقیقه می باشد كه این زمان در این شهرستان پنج دقیقه است.

مدرس زاده افزود: نیروهای آتش نشانی تربت حیدریه در جلوگیری از حوادث و سرعت عمل، چابكی و آمادگی لازم را دارند.

وی ادامه داد: طی سال گذشته نیروهای آتش نشانی تربت حیدریه به 353 عملیات در حوزه های مختلف كمك رسانی كردند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل آن حدود 20 درصد كاهش داشته است.

هم اكنون 46 آتش نشان در سه ایستگاه آتش نشانی شهر تربت حیدریه فعالیت دارند.

مركز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری جنوب مشهد واقع است.

8005/1211

سرخط اخبار استان‌ها