آتش‌نشانی تربت‌حیدریه با حداقل امکانات امدادرسانی می‌کند

تربت‌حیدریه- ایرنا- سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت‌حیدریه گفت: با توجه به تخریبی بودن ساختمان ایستگاه مرکزی و تجهیزات خودرویی اسقاطی، اینک با دست خالی و با حداقل امکانات به شهروندان حادثه دیده امدادرسانی می‌کنیم.

عظیم چوپان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساختمان مرکزی این سازمان امدادرسان، فاقد ایمنی است و طبق نظر کارشناسان تخریبی محسوب می‌شود و ایستگاه‌های ۲ و سه ما نیز کیفیت چندانی به لحاظ فنی ندارند.

وی ادامه داد: البته یک خیر نیک‌اندیش قطعه زمینی واقع در خیابان آبشار را به منظور ساخت یک ایستگاه آتش‌نشانی به این سازمان اهدا کرده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت‌حیدریه گفت: از آنجا که ساخت ایستگاه می‌بایست مطابق استانداردهای لازم و در زمینی حداقل به مساحت ۷۰۰ متر مربع باشد در صدد هستیم زمین‌های اطراف را نیز تحصیل کرده و اقدام به ساخت ایستگاهی بزرگ به عنوان مرکز فرماندهی آتش‌نشانی و مجهز به زمین ورزشی کنیم.

چوپان افزود: هر چند به ظاهر از حیث تعداد ماشین‌آلات امدادرسانی با توجه به تعداد جمعیت شهر با کمبود مواجه نیستیم اما به جز یک دستگاه خودرو که مدل ۹۷ است بقیه خودروهای امدادرسانی ما مدل ۸۵ به قبل هستند و به مرور مستهلک شده‌اند.

وی ادامه داد: آتش نشانی تربت حیدریه خودروی پیشرو دارد اما با توجه به بافت قدیمی شهر و به تبع آن وجود برخی کوچه‌های باریک، امکان حرکت خودروی پیشرو مقدور نیست زیرا استهلاکش بالاست و جرات نمی‌کنیم به ماموریت بفرستیم.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت‌حیدریه گفت: برای خرید یک دستگاه خودروی سنگین با تجهیزات کامل دست کم به ۵۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و هزینه خرید یک دستگاه خودروی سبک پیشروی نیسان کاپرا با تجهیزات کامل حداقل ۱۲ میلیارد ریال است.

چوپان افزود: آتش نشانی تربت حیدریه فاقد تجهیزات مربوط به غواصی است و البته یک خیر نیک‌اندیش قول داده ۲ دست لباس غواصی اهدا کند و ۲ نفر از همکاران  به دوره آموزشی ستاره سه اعزام شدند و  گواهینامه مربوطه را دریافت کردند و به دنبال آن هستیم که آنها را برای گذراندن دوره آموزشی ستاره ۲ و یک نیز اعزام کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون نیروهای آتش نشانی تربت حیدریه را ۵۵ نفر نیروی عملیاتی و چهار نفر نیروی اداری تشکیل می دهند و این در حالی است که طبق جدول اداری، باید  دارای ۹۸ نفر پرسنل باشد که ۶۸ نفرشان عملیاتی و بقیه اداری و کارشناسی باشند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha