۹ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۵۰
کد خبر: 81553705
T T
۰ نفر
آبشار زيباي دربند صحنه مقصد بسياري از گردشگران و ميهمانان نوروزي

كرمانشاه - ايرنا - ديدن آبشار زيباي دربند صحنه و گوش دادن به صداي شرشر آب و طبيعت دلنشين و رنگارنگ مجتمع تفريحي و به يادماندني دربند مقصد بسياري از گردشگران و ميهمانان نوروزي استان كرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار ايرنا شهرستان سرسبز و زيباي صحنه با 77 هزار نفر جمعيت در 55 كيلومتري شرق كرمانشاه داراي آب و هواي معتدل كوهستاني و ييلاقي مي باشد.

اين در حالي است كه اين شهرستان علاوه بر طيبعت زيبا و ديدني، اماكن تاريخي و مذهبي زيادي را در خود جاي داده است كه گردشگران و مسافران با ديدن آنها سفرشان را به يادماندني تر مي كند.

از ويژگيهاي بارز آبشار صحنه قابل دسترس بودن آن مي باشد به نحوي كه مسافران و گردشگران مي توانند با طي مسافت كوتاهي به آبشار برسند و از اين موهبت الهي بهره مند شوند.

آبشار زيباي دربند در موقعيت جغرافيايي قسمت شمالي شهر صحنه قرار دارد كه يكي از مناطق خوش آب و هواي اين شهر به لحاظ توسعه گردشگري و پتانسيل خوب توريست مي باشد.

نظر به وجود آبشار زيبا، خروشان وهمچنين ايجاد مراكز اقامتي و رفاهي در مجتمع تفريحي دربند مسافران و گردشگران زيادي از شهرهاي مختلف به اين مكان مراجعه مي كنند.

همچنين وجود درختان كهنسال گردو با قدمتي بيش از يك صد سال و چنار موجهاي بلند قامت در كنار رودخانه پرآب كه از ميان دو دره با صداي گوش نوازي، موسيقي ملايمي را براي هر رهگذري به ارمغان مي آورد.

طبيعت دربند در تاريخ باستان ايران احتمالاً زيستگاه و تفرجگاه بسياري از شاهان دوره هاي مختلف بوده است، در سرچشمه هاي اصلي اين دره در زمانهاي نه چندان دور آبشار كوچك ديگري وجود داشته كه هم اكنون به آبشار خشكه معروف است.

پايين تر از اين آبشار خشك شده سرچشمه هاي آب دربند به نام چهارچشمه (چوار كيني) وجود دارد كه قسمت شمالي دربند است و خود به تنهايي از مكانهاي زيبا و ديدني دربند است نيمي از همين آب براي استفاده آب شرب اهالي كه در قسمت شمالي شهر صحنه اسكان دارند مورد استفاده قرار مي گيرد.

آب چهارچشمه بعد از طي 500 متر به بلندي پشت آبشار اصلي رسيده و در آنجا آبشاري بسيار زيبا و ديدني به ارتفاع 12 متر را به وجود آورده و سپس در مسير خود بسياري از درختان گردو، گيلاس، انجير، گلابي و درختهاي غيرمثمر را آبياري كرده و مناظري بسيار زيبا و دلنشين را به وجود آورده است.

هرچند مجتمع تفريحي دربند به زيبايي طبيعت اين شهرستان افزوده و به عنوان يك قطب مهم گردشگري داراي پتانسيل هاي خوبي بوده اما بدليل حجم بالاي مسافر و بدنبال آن ترافيك سنگين بويژه در ايام تعطيلات و كمبود پاركينگ خودروها، بسياري از مسافران و ميهمانان را مجبور به توقف و پارك خودرو در فاصله اي دورتر از اين مجتمع تفريحي مي كند.

انتظار مي رود مسوولين شهرستان صحنه بويژه شهرداري با تقويت زيرساختهاي اين مجموعه تفريحي و توريستي شاهد توسعه و آباداني اين بخش از طبيعت استان باشيم.

با همه اين اوصاف كمتر كسي است كه به استان كرمانشاه سفر كند و از مجتمع تفريحي و توريستي دربند زيبا و دلپذير ديدن نكند چرا كه ديدن اين مناظر بكر و طبيعي به هر بيننده اي روح تازه، لطافت و طراوت خاصي مي بخشد.

اين شهرستان با داشتن آثار تاريخي و مناطق نمونه گردشگري فراوان بخصوص منطقه تفريحي و توريستي دربند، همه ساله پذيراي هزاران گردشگر داخلي و خارجي در ايام نوروز و تابستان است.

همچنين گور دخمه شيرين و فرهاد، حمام دوره صفويه، پل ميانراهان و بقاع متبركه امامزادگان از ديگر جاذبه هاي تاريخي و گردشگري صحنه است كه مسوولان اين شهرستان براي استراحت مسافران در اين اماكن امكانات مناسبي را فراهم كرده اند.

7454/8066

سرخط اخبار استان‌ها