۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۰۳
کد خبر: 81534307
T T
۰ نفر
كشتي كروز در خزر، نويد توسعه گردشگري دريايي در مازندران

نوشهر - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان مازندران با اشاره به خريد يك فروند كشتي كروز با 140 سوئيت مجهز توسط سرمايه گذار بخش خصوصي، گفت: اين هتل شناور دو سه ماه آينده به استان منتقل مي شود.

دلاور بزرگ نيا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در نوشهر، با اشاره به اهتمام مسوولان استان براي توسعه گردشگري دريايي و استفاده از ظرفيت هاي آن، گفت: انتقال اين كشتي كروز و اقدامات ديگري كه صورت گرفته، گسترش گردشگري دريايي را در مازندران به همراه خواهد داشت.

وي در ادامه با اشاره به انعقاد قرارداد خريد سه فروند كشتي ديگر در سفر اخير مسوولان استان به آستاراخان روسيه، گفت: روسيه در زمينه ساخت شناورهاي تفريحي تجربيات خوبي دارد و در جريان اين سفر قرارداد خريد سه فروند كشتي تفريحي منعقد شد كه نخستين فروند در اول تير ماه سال آينده تحويل و دو فروند ديگر نيز در طول سال 94 تحويل گرفته مي شود.

بزرگ نيا افزود: طراحي داخلي اين سه فروند كشتي به گونه اي است كه امكان استفاده خانواده ها از آن فراهم است و كشتي كروز كه توسط سرمايه گذار بخش خصوصي خريداري شده داراي 140 سوئيت بوده و يك هتل شناور محسوب مي شود.

وي نبود اسكله هاي تفريحي در استان مازندران را يكي از مشكلات توسعه گردشگري دريايي در اين استان دانست و اظهار داشت: با تاكيد استاندار 3 بندر استان مامور شده اند كه خط مسافرتي تعريف كنند. بندر اميرآباد قرار است اقداماتي را انجام دهد، از سويي پيش بيني شده تا يك سال آينده اسكله تفريحي و مسافرتي در شهرستان نور راه اندازي شده و در نوشهر نيز قرار است اسكله تفريحي و مسافرتي توسط سرمايه گذار بخش خصوصي تاسيس شود.

گردشگري دريايي كه اينك يكي از سر فصل هاي اصلي و در واقع يك مسير گردشگري در صنعت توريسم جهاني بوده در سواحل درياي خزر مغفول مانده است.

گردشگري در استان مازندران تاكنون به استفاده از ساحل , جنگل و مناظر طبيعي و تاريخي متكي بوده و نبود گردشگري دريايي از كمبودهاي عمده درصنعت توريسم در استان است.

مازندران با دارا بودن بيش از 24هزار كيلومترمربع وسعت و داشتن 20 ميليون گردشگر در طول سال در واقع قلب گردشگري در شمال كشور و ساحل درياي خزر است ولذا توجه به زير ساخت هاي گردشگري ان از جمله جاده , فرودگاه , بندر تفريحي و نيزالبته هتل از ضروريات است. ك3

/1899 / 1535