۱۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۰۶
کد خبر: 81495212
T T
۰ نفر
مقام روس: تحريم شركت هاي تسليحاتي روسيه نشانه سردرگمي آمريكا است

مسكو- ايرنا- دميتري راگوزين معاون نخست وزير روسيه اعلام كرد: تحريم شركت هاي تسليحاتي روسيه نشانه سردرگمي و رقابت ناسالم آمريكا است.

به گزارش ايرنا، راگوزين روز جمعه در يك شبكه اجتماعي نوشت: تجزيه و تحليل تصميمات آمريكا در مورد تحريم مجموعه صنايع دفاعي روسيه نشان مي دهد اقدامات تبعيض آميز در مورد آن دسته از شركت ها و مؤسساتي اعمال مي شود كه از نظر ويژگي ها از مشابه آمريكايي آن برتر است يا حداقل كمتر نيست.

وي افزود: بنابرين تحريم هاي غيرقانوني آمريكا در مورد شركت هاي تسليحاتي روسيه با انگيزه رقابت ناسالم و حسادت و تنگ نظري اعمال شده است و در آن سردرگمي واشنگتن به چشم مي خورد.

رسانه هاي روسي روز چهارشنبه از تحريم شركت هواپيماسازي ميگ، كارخانه صنايع موشكي و فضايي 'ماشينوستراينيا' و شركت 'كا.ب.پ' (دست اندر كار ساخت تيربارها و تسليحات ضدتانك) توسط آمريكا خبر دادند.

مطابق قوانين آمريكا، سازمان ها و آژانس هاي دولتي آمريكا از عقد قرارداد با مقامهاي اين شركت ها براي واردات محصولات و فناوري هاي نظامي منع شده اند و فروش هر گونه تسليحات به اين شركت ها يا هر گونه كمك به آنها هم منع شده است.

به گزارش رسانه هاي روسي، در حال حاضر علاوه بر شركت هاي تسليحاتي تحريم شده روسي، 18 شركت از كشورهايي همچون سوريه و ونزوئلا در فهرست تحريم هاي تسليحاتي آمريكا قرار دارد.

اروپام*5*391 **1917