مسلمانان مسكو در برابر سفارت رژيم صهيونيستي اجتماع كردند

مسكو - مسلمانان مسكو در اعتراض به تهاجم ددمنشانه نيروهاي رژيم صهيونيستي به نوار غزه كه صدها كشته و مجروح برجاي گذاشته است، در مقابل سفارت اين رژيم اجتماع اعتراض آميز برگزار كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این اجتماع عصر چهارشنبه با حضور شمار زیادی از مسلمانان روس و كشورهای همسود و اتباع كشورهای

عربی مقیم مسكو برگزار و در آن چندین كارشناس و تحلیل گر روس نیز شركت داشتند.

اجتماع كنندگان پلاكاردهایی با مضامینی همچون 'اسراییل جنایتكار قاتل كودكان است'، 'اسراییل قاتل است'، 'فلسطین ، ملت روسیه با تو است' و'جنگ با غزه را متوقف كنید' در دست داشتند.

آنها همچنین شعارهایی در محكومیت حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه مانند 'غزه حمایت ات می كنیم' ، 'مرگ بر اسراییل' و 'مسلمانان در برابر جنایات علیه ملت فلسطین سكوت نكنید'، فریاد می زدند.

شامیل سلطانف' رییس مركز مطالعات خاورمیانه روسیه در این اجتماع گفت: رژیم صهیونیستی با برخورداری از حمایت غرب به مردم بی دفاع غزه حمله كرده و با بی رحمی مردم را به قتل می رساند.

وی افزود: اسراییل مایه ننگ بشریت است و سیاه ترین پرونده را در میان رژیم های جنایتكار در عصر معاصر دارد.

تحلیل گر روس گفت: جنایات این رژیم در حال حاضر ادامه دارد و از جامعه جهانی به ویژه دولت روسیه می خواهیم برای توقف آن تلاش كند.

'ماكسیم شوچنكو' مجری یكی از برنامه های سیاسی كانال اول تلویزیون روسیه هم در جمع اجتماع كنندگان در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی تا زمانی كه آن را متوقف نكنند به جنایات خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: رزمندگان مسلمان در شرایط برتری تسلیحاتی نیروهای صهیونیستی تاكنون توانسته اند ضربه محكمی به آن وارد كنند و یك جنگنده اف-16 و دو بالگرد این رژیم را سرنگون كردند كه افتخار بزرگی برای مقاومت ضدصهیونیستی است.

'ناظم زینال اف' رییس موسسه سیاسی و اجتماعی 'نور' روسیه هم در ادامه اجتماع گفت: ما مسلمانان روسیه اعتراض خود را به حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی اعلام می كنیم.

كارشناس مسلمان روس گفت: مردم مظلوم فلسطین امروز بیش از هر زمان دیگری برای رهایی از بند رژیم صهیونیستی به حمایت مردم آزاد جهان نیاز دارند و امت جهانی اسلامی در این كارزار وظیفه بسیار خطیری برعهده دارد.

'حیدر جمال' رییس كمیته اسلامی روسیه هم گفت: امروز روز حمایت ار فلسطین است و ما در مقابل سفارت این رژیم جنایتكار

گرد آمده ایم تا فریاد اعتراض خود را نسبت به جنایت ها و كشتار مردم مسلمان غزه بلند كنیم.

در پایان این اجتماع بیانیه ای صادر و بر حمایت از مردم مظلوم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی تاكید و جنایت ها و سیاست های تبهكارانه این رژیم محكوم شد.

در بیانیه همچنین از مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل و شورای امنیت خواستار محكوم كردن رژیم اسراییل شدند.

این اجتماع با مجوز نهادهای امنیتی مسكو برگزار شد و بدون هرگونه حادثه ای به پایان رسید.

اروپام/2242**518**1597