آزاد سازي 45درصد ازحريم60متري سواحل مازندراني درياي خزر انجام  شد

ساري- معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران از به انجام رسيدن عمليات آزاد سازي 45درصد از حريم 60متري سواحل مازندراني درياي خزر خبر داد و گفت: اكنون سواحلي كه در اختيار دواير دولتي بوده آزاد شده و دسترسي عموم مردم به دريا امكان پذير شده است.

به گزارش ایرنا ،' هادی ابراهیمی ' شبانگاه شنبه در مراسم نمادین افتتاح 180طرح سالمسازی دریا در محل اجرای طرح سالم سازی چپكرود شهرستان جویبار افزود: 55 درصد از حاشیه ساحلی كه هنوز طرح آزاد سازی حریم 60 متری در آن اجرا نشده است ،بطور عمده مربوط به بخش های خصوصی به ویژه شهرك های ساحلی است.

ابراهیمی مسایل مربوط به شهرك های ساحلی را از مهمترین مشكلات سواحل مازندرانی دریای خزر دانست و ادامه داد: امسال بر اساس برنامه های مورد نظر تكلیف شهرك های ساحلی استان در ارتباط با طرح حریم 60متری دریا مشخص خواهد شد .

وی با اشاره به اینكه بخشی از سواحل دریای خزر در اختیار شهرداران است كه به بخش خصوصی واگذار كرده اند، ادامه داد: ارایه خدمات در این سواحل بسیار ضعیف است و مورد رضایت نیست.

معاون سیاسی و امنتی استانداری مازندران از تشكیل كارگروه ویژه آزاد سازی حریم 60 متری سواحل دریای خزر خبر داد و بیان داشت: در این كارگروه وضعیت سواحلی كه در اختیار بخش های خصوصی است باید تعیین و تكلیف شود و مكان های سالم سازی دریا باید به امكانات و زیر ساخت های لازم مجهز شود.

وی با اشاره به توسعه گردشگری دریایی ، اظهار داشت: گردشگری اسلامی در سواحل دریا یك اصل اولویت دار در این خطه است .

وی توافقنامه هایی را كه برخی از شهرداران و اشخاص حقیقی در مالكیت سواحل دریا ارایه می دهند منسوخ و مردود دانست و گفت: در كارگروه ویژه آزادی سازی حریم سواحل مازندران با جدیت این مقوله پیگیری خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با بیان اینكه همچنان از گردشگری دریایی بی بهره هستیم ، تاكید كرد: اینكه مقام معظم رهبری فرمودند كه با وجود دریا و جنگل و اراضی زراعی و باغی ،مازندران نباید از بیكاری رنج ببرد را جدی بگیریم.

ابراهیمی گفت: كارهای بزرگی در صنعت گردشگری مازندران در دولت های نهم و دهم دكتر احمدی نژاد انجام شد.

وی با بیان اینكه مفهوم گردشگری با آغاز به كار دولت احمدی نژاد در مازندران تبیین شده است، بیان داشت: آزا سازی حریم 60 متری سواحل همچنان از دغدغه های شخص رییس جمهوری است.

وی با بیان اینكه برای سرمایه گذاری و توجه به مقوله فرهنگی سواحل نیازمند مصوبه ایجاد سازمان عمران سواحل در مازندران هستیم ، گفت: امسال پنج میلیارد ریال برای مكان های سالم سازی دریای خزر اعتبار در نظر گرفته شده است و این طرح از اول خرداد در 180 نقطه آغاز شد.

وی به حضور 26میلیون مسافر و گردشگر در مازندران طی یكسال گذشته اشاره كرد و بیان داشت: بیش از 65 درصد از این گردشگران با هدف استفاده از دریا به این استان سفر می كنند .

ابراهیمی به وجود 400نقطه كور و خطر غرق شدن در دریا خزر استان مازندران اشاره كرد و گفت: پارسال 135نفر در آبهای مازندران غرق شدند كه 98 درصد آنان در نقاط كور و خارج از مكان های سالم سازی دریا بوده است.

وی از مسافران و گردشگران خواست از امكانات و تجهیزاتی كه در مكان های سالمسازی دریا مهیا شده استفاده كرده و به شنا بپردازند .

ایراهیمی به رعایت موازین و شئونات اسلامی و اخلاقی در استفاده از دریا و شنا و حضور در سواحل دریای خزر اشاره كرد و گفت: به طور یقین رفتار های غیر اخلاقی در سواحل پذیرفتنی نیست .

وی به حضور ناجیان غریق ، نیروهای انتظامی و جمعیت هلال احمر در مكان های سالم سازی دریا اشاره كرد و گفت: همكاری و همیاری مردم با این نیروها موجب گسترش یبیشتر صنعت گردشگری استان می شود.

ابراهیمی از بهره مند شدن ناجیان غریق از بیمه حوادث خبر داد و گفت: بیمه غرق شدن ناجیان غریق نیز تا 120 میلیون تومان تعیین شده است.

مازندران 338كیلومتر سواحل در دریا خزر دارد.ك/2

2585/402

سرخط اخبار استان‌ها