۶ خرداد ۱۳۹۱، ۱:۳۹
کد خبر: 80151888
T T
۰ نفر

عفو بين الملل، رژيم صهيونيستي را محكوم كرد

۶ خرداد ۱۳۹۱، ۱:۳۹
کد خبر: 80151888
عفو بين الملل، رژيم صهيونيستي را محكوم كرد

تهران- عفو بين الملل در گزارشي، سياستهاي رژيم صهيونيستي در رفتار اين رژيم با فلسطينيان را محكوم كرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور، عفو بین‌الملل در گزارشی مفصل ضمن آشكار ساختن نقض حقوق بشر به دست رژیم صهیونیستی، سیاست‌های تل آویو در قبال فلسطینی‌ها را محكوم كرد.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سال 2012 خود در مورد حقوق بشر، رژیم صهیونیستی را به دلیل شكنجه، محدود كردن حركت، محدود كردن آزادی بیان و محاصره فلسطینی‌ها محكوم كرد.

این سازمان حقوق بشری همچنین از اعمال خشونت در سركوب معترضان فلسطینی در كرانه باختری و غیرنظامیان در نوار غزه انتقاد كرده و تاكید كرد، این نوع خشونت‌ورزی منجر به مرگ شمار زیادی از انسانها شده كه در بین آن‌ها زنان و كودكان هم وجود دارند.

عفو بین‌الملل همچنین محاصره نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی را كه منجر به وقوع بحرانی انسانی برای بیش از 1.5 میلیون فلسطینی شده است، محكوم كرد.

این سازمان حقوق بشری در ادامه گزارش خود از رژیم صهیونیستی به دلیل تخریب خانه ‌فلسطینی‌ها و شهرك‌سازی بر خلاف قوانین بین‌المللی، انتقاد كرد.

این گزارش به وضعیت حقوق بشر در 155 كشور جهان در طول سال 2011 پرداخته است.

گزارش عفو بین الملل در حالی در محكومیت رژیم صهیونیستی منتشر شده كه اتحادیه اروپا نیز اوایل ماه جاری میلادی سیاست‌های تبعیض آمیز رژیم مذكور و بدرفتاری با فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی را محكوم كرد.

**2016**3404
۰ نفر

سرخط اخبار جهان