۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۰:۲۴
کد خبر: 83214532
T T
۰ نفر
بازارچه كار و فناوری دانش آموزان درمیان گشایش یافت

بیرجند - ایرنا - بازارچه كار و فناوری با رویكرد تجربه و خلاقیت های هنری دانش آموزان شهرستان درمیان در دبیرستان پروین اعتصامی شهر اسدیه گشایش یافت.

به گزارش ایرنا مدیر آموزش و پرورش درمیان روز دوشنبه در آیین گشایش این بازارچه گفت: آثار گرافیكی، خیاطی، گل های تزئینی، انواع غذا، بافت و دكور دست ساز بیش از 100 هنرآموز در 30 غرفه در معرض دید عموم قرار گرفته است.
نجفعلی مقیمی بیان كرد: تقویت روحیه خودباوری و آشنایی بیشتر دانش آموزان با مهارت های حرفه ای و صنایع دستی برای عرضه به بازار مصرف در راستای كمك به اقتصاد خانواده و جامعه از اهداف برپایی این بازارچه است.
وی افزود: دانش‌آموزان در این بازارچه تمامی مراحل راه‌اندازی كسب‌ و كار را به صورت عملی اجرا و كالا‌هایی را تولید می‌ كنند و تبلیغ و بازاریابی محصولات خود را انجام می‌دهند.
وی گفت: بازارچه های كسب و كار دانش آموزی باعث توانمندسازی دانش آموزان و ترویج فرهنگ كارآفرینی بین جوانان و نوجوانان می شود.
فرماندار درمیان هم گفت: برای پرورش نسلی كارآمد كه بتواند آینده روشنی را برای كشور رقم بزند، باید به فكر راه های افزایش مهارت افراد در فرآیند تعلیم و تربیت باشیم.
محمد بشیری زاده افزود: تقویت رشته های فنی و حرفه ای و ایجاد طرح های فناورانه می تواند گام مهمی در راستای حل مشكل اشتغال و بیكاری به عنوان دغدغه های مهم مسئولان نظام باشد.
وی بیان كرد: آموزش های مهارتی می تواند تحول بزرگی را در بازار كار ایجاد كند و جوانانی كه مهارت كسب كنند، آسان تر به بازار كار وارد خواهند شد.
شهر اسدیه مركز شهرستان مرزی درمیان در 105 كیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
7556*3028

سرخط اخبار استان‌ها