۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82971000
T T
۰ نفر
طرح ارتقای سواد و مهارت عشایر ابلاغ شده است

اصفهان - ایرنا - رئیس سازمان امور عشایر كشور گفت: طرح ارتقای سواد، دانش و مهارت جامعه عشایر در سال گذشته به سراسر كشور ابلاغ شده است.

' كرمعلی قندالی ' شنبه شب در حاشیه اختتامیه اردوی دانش آموزان عشایر كشور در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح سواد جامعه عشایری با ایجاد زیرساخت های لازم برای انتقال و آموزش به كارگیری فناوری های نوین به آنها در سال 95 به تصویب شورای عالی عشایر رسید.
وی با اشاره به اینكه دانش آموزان عشایر بخش مهمی از مخاطبان این طرح هستند كه می توانند از مزایای آن برخوردار شوند، اضافه كرد: این طرح، سال گذشته پس از تصویب در هیات دولت برای اجرا به ادارات امور عشایر سراسر كشور ابلاغ شد.
رئیس سازمان امور عشایر افزود: ظرفیت این مصوبه بسیار بالاست و تمام الزامات مورد نیاز آموزش و پرورش عشایر در این طرح دیده شده است.
وی همچنین با تاكید بر حفظ فرهنگ اصیل عشایر گفت: طرح فرهنگی و مذهبی در جامعه عشایری كه مكمل بسیاری از كاستی های جامعه عشایری در حوزه فرهنگ، سواد و دانش است نیز تصویب؛ و اجرای آن در برخی مناطق آغاز شده است.
قندالی با اشاره به اینكه دانش آموزان عشایر از ظرفیت ها و استعدادهای خوبی برخوردارند، افزود: اجرای طرح فرهنگی و مذهبی در جامعه عشار به ارتقا و حفظ فرهنگ اصیل عشایر كشور بسیار موثر است.
به گزارش ایرنا، نوزدهمین دوره اردوی دانش آموزان پسر عشایر كشور از 14 تا 18 تیر و اردوی دانش آموزان دختر عشایر نیز از 20 لغایت 24 تیر در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار شد.
دانش آموزان پسر و دختر عشایر حاضر در این اردوها در برنامه های مختلفی از جمله مسابقات چادر زنی ویژه پسران و جشنواره غذاهای بومی و محلی ویژه دختران شركت كردند.
هفت میلیون و 800 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی، 968 هزار دانش آموز در مقطع پیش دبستانی و 187 هزار دانش‌ آموز عشایری در سطح كشور تحصیل می كنند.
بیش از شش هزار دانش‌ آموز عشایر در 161 مدرسه 6 منطقه استان اصفهان در حال تحصیل هستند.
ت/6994 / 2093

سرخط اخبار استان‌ها