۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۳
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85490193
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

"تغزل معنا"در اهواز/نمایش شاعرانگی حروف کوفی در دل چوب

اهواز - ایرنا - نمایشگاه انفرادی آثار چوبی حجم و مجسمه با تکیه بر حروف کوفی قرآنی کاری از "مریم قنبری" هنرمند و کارشناس ارشد هنر صنایع اسلامی روز یکشنبه در اداره میراث فرهنگی اهواز برپا شد.

به گزارش ایرنا در این نمایشگاه ۲۴ اثر حجم و مجسمه در معرض نمایش قرار داده شده که ۱۹ اثر به صورت مستقیم حروف کوفی قرآنی و مابقی آثار در ارتباط با این حروف به صورت تلفیقی یا نستعلیق هستند.

آثار این نمایشگاه از چوب‌های جنگلی، گردو، روسی و دیگر انواع چوب خلق شده است که خالق آثار تلاش کرده از دل چوب‌ها، حس لطیف و شاعرانه را به مخاطب القا کند و علاوه بر تمرکز بر جنبه‌های زیبایی‌شناسی، بر جنبه کاربردی آثار نیز تاکید کرده است.

برداشت حس مدرن و ایرانی از آثار در نگاه نخست و دوری از خوانش معمولی آثار از جمله اهداف این هنرمند در برگزاری نمایشگاه بوده است.

"تغزل معنا"در اهواز/نمایش شاعرانگی حروف کوفی در دل چوب

مریم قنبری، خالق آثار حجم این نمایشگاه در حاشیه نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این نمایشگاه که برگرفته از حروف کوفی است آثار به معنای دلچسب اشاره می‌کنند و حالت شاعرانه و تغزلی میان فرم‌ها ایجاد شده است.

وی افزود:با وجود اینکه آثار برگرفته از حروف کوفی هستند اما هویت ایرانی در اثر حفظ شده است و مخاطب وقتی به اثر نگاه می‌کند آن را کاری مدرن و ایرانی در می‌یابد.

این هنرمند وظیفه هنر را تقویت نگاه و دید زیبا عنوان و تاکید کرد: تلاش شده در این نمایشگاه با عناصر هنری این اتفاق رقم بخورد.

وی توضیح داد: اگر نمادها و عناصر در هنر، چینش درستی داشته باشد بر روح، روان و آرامش مخاطب اثرگذار خواهد بود و حس زیبایی را در آن ایجاد می‌کند.

قنبری ادامه داد: برخی دیگر از آثار در کنار حروف کوفی، مفهوم منابع نوری نیز به آثار اضافه شده است به عنوان مثال در یکی از آثاری که برگرفته از حروف مقطعه قرآن است ابتدا به حجم تبدیل شده و سپس عنصر نور نیز در آن به کار رفته است که همین امر موجب شده به این اثر با هویت ایرانی اسلامی، کاربری بخشیده شود و بتوان از آن به عنوان نماد شهری استفاده کرد.

این نمایشگاه همه روزه تا چهارشنبه نهم خرداد ماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۴ در محل اداره میراث فرهنگی اهواز واقع در ۲۴ متری روبه روی هتل پارس آماده بازدید علاقمندان است.

"تغزل معنا"در اهواز/نمایش شاعرانگی حروف کوفی در دل چوب

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha