وزیر آموزش و پرورش: ایجاد فرصت برابر آموزشی برای دانش‌آموزان عشایر ضروری است

مشهد-ایرنا -وزیر آموزش و پرورش گفت: جمعیت روستایی و عشایری در کشور با کمال تاسف رو به کاهش است و ایجاد فرصت برابر آموزشی مهمترین وظیفه و اولویت برای دانش‌آموزان عشایر به شمار می‌رود.

یوسف نوری روز سه‌شنبه در مراسم آغاز بیست و یکمین اردوی دانش‌آموزان عشایر پسر کشور گفت: دانش‌آموزان عشایر از سواد خود می توانند در جهت رشد و ارتقای بیش از پیش بوم و منطقه خود بهره برند.

وی بیان کرد: جامعه عشایر، بخش تولید کننده مهمی در کشور هستند و به هیچ وجه محروم نیستند، بلکه قشری پرتلاش، نجیب و دارای صداقت و پاکی می‌باشند.

وی با بیان اینکه عشایر کشور از ایل و طوایف مختلف تشکیل شده‌اند، افزود: ۲۳ استان کشور دارای عشایر هستند که طبق آمار کلی  ۹۲ ایل و ۴۵۴ طایفه در ایران داریم.

وی مساله عشایر در کشور را حساس و مهم دانست و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه والای آنان گفت: عشایر مردمانی صادق و به دور از نیرنگ هستند و همواره با جان، مال و هستی خود از انقلاب دفاع کرده‌اند.

نوری افزود: امروز نقش اقتصادی عشایر در کشور رونق اقتصادی موثری به همراه دارد که نباید نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به رابطه بین سواد و تولید خاطر نشان کرد: اگر سواد همراه با تولیدات کشاورزی و روستایی باشد تا ۲۰ برابر تولید محصولات افزایش می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه بستر لازم در عرصه مجازی برای جلوگیری از ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل در بخش دانش‌آموزان عشایر به صورت کامل وجود دارد.

نوری به تاثیر ورود دانش‌بنیان ها به حوزه عشایر خاطر نشان کرد: تجاری‌سازی محصولات تولیدی عشایری و معرفی به همه مردم برای ارتقای جایگاه و فروش محصولات آنان باید انجام شود.

بیست و یکمین اردوی دانش‌آموزان عشایر کشور در بخش نخست با حضور دانش‌آموزان پسر عشایر ۲۳ استان از امروز در مشهد با حضور ۶۵۰ دانش‌آموز پسر عشایر آغاز و به مدت چهار روز ادامه دارد.

بخش دوم این دوره اردویی با حضور ۶۵۰ دانش‌آموز دختر از ۲۴ تیرماه به مدت چهار روز آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha