۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷
کد خبر: 82731484
T T
۰ نفر

نوید حل شدن مشكل گازرسانی در گویم شیراز

۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷
کد خبر: 82731484
نوید حل شدن مشكل گازرسانی در گویم شیراز

شیراز- ایرنا- شهرك گویم از توابع شیراز هنوز مشكل گازرسانی و انشعاب گاز دارد كه معاون فرماندار شیراز می گوید: ‌ مشكلات این منطقه براساس مصوبه جدید مجلس حل خواهد شد

معاون فنی و عمرانی فرمانداری شیراز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام كرد: بر اساس قانون مصوب مورخ دهم خرداد 96 مجلس شورای اسلامی كه مربوط به مناطق حاشیه ای است دستگاه های مسئول موضوع این قانون می توانند نسبت به برقراری انشعاب های غیر دائم خدمات عمومی، موضوع این قانون مطابق با تعرفه مربوط تا تعیین تكلیف قانونی از سوی مراجع ذی صلاح اقدام كنند.
فرهاد امیدوار همچنین گفت:‌حاشیه نشین ها بر أساس قانون جدید مصوب مجلس شورای اسلامی صاحب امتیاز موقت آب،برق و گاز می شوند.
وی ادامه داد:‌با ابلاغ این مصوبه مشكلات تمام مناطق حاشیه ای شیراز و شهرك گویم و قلعه دودمان در زمینه بهره مندی ازانشعاب آب برق و گاز حل خواهد شد.
امیدوار اضافه كرد:هنوز آیین نامه مذكور ابلاغ نشده ولی بزودی این كار انجام می شود و تاكنون نیز برخی دستگاه های مربوط اقدامات خود را شروع كرده اند.
گویم شهركی است كه در غرب شیراز واقع شده و قلعه دودمان در جنوب این كلانشهر است.
معاون فنی و عمرانی فرمانداری شیراز گفت: براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در صورت عدم جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و یا عدم تعیین تكلیف قانونی مستحدثات غیر مجاز طی سه سال از تاریخ ابلاغ این قانون حسب مورد با دستگاه مسئول در امر ساخت و سازهای غیر مجاز مطابق با ماده 3 قانون حفظ كاربری اراضی زراعی و باغ ها مصوب 31 خرداد 74 و اصلاحات بعدی آن رفتار می شود.
وی بیان كرد : در تبصره 2 این ماده تصریح شده تامین موقت خدمات موضوع این ماده با اخذ بهای حق انشعاب و اخذ تعهد رسمی كه این امر حقی برای مشتركان ایجاد نمی كند صورت خواهد پذیرفت.
امیدوار اظهار امیدواری كرد كه با اجرای این قانون از یك سو حساسیت دستگاه های متولی كنترل ساخت و ساز و تغییر كاربری برای جلوگیری از تخلف افزایش یابد و از سوی دیگر مشكلات مردم حاشیه نشین در الحاق به طرح های هادی روستایی یا قرار گرفتن در محدوده خدماتی شهرها تسهیل شود و ازخدمات آب و برق و گاز بهره مند شوند.
خبرنگار:محمدامین افشارپور** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالك زاده
9873 /1876

سرخط اخبار استان‌ها