۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۰
کد خبر: 82601565
T T
۰ نفر
خدمتي بالاتر از كاهش مشكلات مردم وجود ندارد

زنجان - ايرنا - آيت الله حسيني زنجاني از مراجع تقليد گفت: خدمتي بالاتر از كاهش مشكلات و آلام مردم وجود ندارد.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد محمد حسيني زنجاني روز دوشنبه در بازديد از بزرگترين كلينيك فوق تخصصي بيماران ام اس استان افزود: در صدقه مستحبي فقر شرط نبوده، بلكه نيت عمل مهم است و در اسلام براي هر كاري كه مورد پذيرش عرف جامعه باشد، به انجام اين امر توصيه شده است.
وي با استناد به آيات قرآن كريم يادآور شد: هركار خيري كه با نيت قرب الهي در جامعه انجام شود، براي شخص صدقه نوشته شده و در اعمال افراد ثبت مي شود.
اين مرجع تقليد ادامه داد:ساخت بيمارستان و تامين نياز بيماران صدقه محسوب مي شود و در اين ميان اعمال و فعاليت‌هاي انجام گرفته در خيريه ها مايه خرسندي و كمك به كساني كه رنجورند در پيشگاه خداوند بسيار ارزشمند است.
آيت الله حسيني زنجاني افزود: تبليغات و آگاهي رساني فعاليت هاي اين انجمن انجام شود و كانال هاي مختلفي نيز براي اطلاع رساني به مردم وجود دارد كه مساجد يكي از مهمترين محل براي ارائه گزارش به عموم مردم است.
وي مشاركت خيرين در ساخت كلينيك فوق تخصصي بيماران ام اس را اقدامي ارزشمند عنوان و خاطر نشان كرد: كمك به حل مشكلات مردم و كاهش آلام درد بيماران اجر شايسته اي در نزد خداوند دارد و در قرآن نيز به آن توصيه شده است.
سرپرست انجمن خيريه حمايت از بيماران ام اس استان زنجان ادامه داد: فاز نخست كلينيك تخصصي ام اس زنجان توسط يك خير با10 ميليارد ريال اعتبار درحال احداث است كه هم اكنون 90درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
جمال وثوق خاطرنشان كرد: تاكنون يك هزار و 500 بيمار مبتلا به ام اس در استان شناسايي شده كه براي 805 بيمار پرونده تشكيل شده و تاكنون در تامين داروهاي مورد نياز مشكل نداشته است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامي *** انتشار دهنده: رويا رفيعي

سرخط اخبار استان‌ها