ورزشكاران استان عملكرد خوبي درپارالمپيك ريو داشتند/كسب 5 مدال موفقيت خوبي است

كرمانشاه- ايرنا- رئيس هيات ورزش هاي جانبازان و معلولان استان كرمانشاه با اشاره به اعزام هشت ورزشكار كرمانشاهي به رقابت هاي پارالمپيك 2016 ريو، از عملكرد آن ها كه يك طلا و چهار نقره كسب كردند، ابراز رضايت كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عزت الله پرنيان عصر پنجشنبه در نشستي خبري كه در محل هيات ورزش هاي جانبازان و معلولان كرمانشاه برگزار شد، اظهار كرد: محمد خالوندي، مهران نكويي مجد و علي الفت نيا در دو و ميداني و به ترتيب در ماده هاي پرتاب نيزه، پرتاب وزنه و پرتاب طول، شهلا بهروزي راد در رشته قايقراني آب هاي آرام و مسلم اكبري، بهنام سهرابي، مسلم خزايي و جاسم بخشي در رشته فوتبال هفت نفره ورزشكاران اعزامي از كرمانشاه به رقابت هاي پارالمپيك بودند.
وي افزود: در پايان اين رقابت ها، خالوندي در پرتاب نيزه مدال طلا گرفت و اكبري، سهرابي، خزايي و بخشي نيز در فوتبال هفت نفره صاحب مدال نقره شدند تا در مجموع عملكرد رضايت بخشي از خود به جا گذاشته باشند.
پرنيان ادامه داد: نكويي مجد در پرتاب وزنه هم با اينكه چهارم شد اما عملكرد قابل قبولي از خود به نمايش گذاشت و مطمئنا اگر اسير بي عدالتي سرداور مسابقه نمي شود قطعا مدال مي گرفت، چرا كه بعد از مسابقه و در تصاوير ضبط شده مشخص شد كه حدود 5 تا 6 سانتي متر كمتر از پرتاب نكويي محاسبه كرده اند.
رئيس هيات ورزش هاي جانبازان و معلولان كرمانشاه خاطرنشان كرد: علي الفت نيا در پرش طول نهم و شهلا بهروزي راد نيز در قايقراني دهم شدند كه البته از اين دو انتظار بيشتري مي رفت.
وي در ادامه و با بيان اينكه اولين ورزشكار كرمانشاهي كه عازم مسابقات پارالمپيك شده، ابراهيم عسگري در سال 1988 و در مسابقات پارالمپيك سئول بود، افزود: وي در رشته پرتاب وزنه حضور يافت اما موفق به كسب مدال نشد.
پرنيان از الله بخش اكبري به عنوان اولين مدال آور پارالمپيكي استان كرمانشاه ياد كرد و گفت: اين قهرمان اسلام آبادي كه از روستاي چهارده جفته هرسم خود را به بالاترين سطح رقابت هاي ورزشي جانبازان و معلولان رساند، در مسابقات پارالمپيك 1996 آتلانتا و 2000 سيدني دو مدال برنز در رشته وزنه برداري براي كشورمان به ارمغان آورد.
رئيس هيات ورزش هاي جانبازان و معلولان كرمانشاه در ادامه از فعاليت 200 ورزشكار خانم و آقا در اين هيات خبر داد و گفت: ورزشكاران ما در رشته هاي دو و ميداني، قايقراني، تيراندازي، باستاني، واليبال نشسته، پينگ پنگ، فوتبال، وزنه برداري، تيراندازي و ورزش هاي همگاني فعاليت مي كنند.
وي يادآور شد: هم اكنون در استان حدود 20 داور و مربي داريم كه كار تمرين دادن ورزشكاران و قضاوت مسابقات را در رشته هاي ياد شده برعهده دارند.
پرنيان در پايان با تاكيد بر اينكه هيات ورزش ‌هاي جانبازان و معلولان استان يكي از بي ‌حاشيه‌ ترين هيات هاي ورزشي استان است، ابراز اميدواري كرد با برنامه ريزي صورت گرفته در آينده شاهد موفقيت هاي بيشتر ورزشكاران اين هيات باشيم.
8066/7458 خبرنگار- مسعود اسماعيلي* دبير-علي مولوي*

سرخط اخبار استان‌ها