۳ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۰۱
کد خبر: 82085551
T T
۰ نفر
نگارخانه اروميه ميزبان نمايشگاه بين المللي كاريكاتور غزه

اروميه- ايرنا- نمايشگاه بين المللي كاريكاتور غزه در نگارخانه اروميه برپا شده است.

عليرضا نوروزي رئيس حوزه هنري آذربايجان غربي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: اين نمايشگاه با 60 اثر در دو بخش كاريكاتور و كارتون از يكم خرداد ماه برپا شده و تا هشتم ماه جاري ميزبان بازديدكنندگان است.
وي اضافه كرد: در اين نمايشگاه آثاري از هنرمندان 13 كشور ايران، تركيه، جمهوري آذربايجان، سوريه، اندونزي، ازبكستان، مراكش، لهستان، برزيل، بلغارستان، اردن، ايتاليا و مغولستان عرضه شده است.
وي اظهار كرد: مظلوميت مردم فلسطين، ظلم و دسيسه هاي رژيم غاصب صهيونيست نسبت به مردم فلسطين و جهان اسلام و مقاومت فلسطينيان در مقابل جنايت هاي رژيم صهيونيستي از موضوعات آثار اين نمايشگاه به شمار مي رود.
رئيس حوزه هنري آذربايجان غربي گفت: اين نمايشگاه پيش از اين در موزه هنرهاي معاصر فلسطين، فرهنگ سراي بهمن و فرهنگسراي خاوران تهران برپا شده و اروميه اولين شهر پس از تهران است كه ميزباني اين نمايشگاه را بر عهده گرفته است.
رژيم اشغالگر قدس از سال 1348 سرزمين هاي فلسطين را اشغال كرده و در حدود هفت دهه گذشته نمايشگاه هاي بين المللي نقاشي، عكاسي و هنرهاي تجسمي در خصوص فلسطين و غزه برگزار شده ولي برگزاري نمايشگاه كاريكاتور از اين موضوع در نوع خود كم نظير بوده است.
نگارخانه اروميه در خيابان شهيد اميني اروميه در جوار حوزه هنري آذربايجان غربي راه اندازي شده است.
8137/1905

سرخط اخبار استان‌ها