۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85481287
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی درباره ادامه ناپایداری جوی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا اواخر وقت یکشنبه هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا از اداره کل هواشناسی استان، با ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا شب علاوه بر وزش باد شدید موقت و گرد و خاک، در برخی نقاط کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نیمه شرقی استان رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه قابل پیش بینی است.

منطقه اثر این سامانه امروز (شنبه) شهرستان‌های سربیشه، زیرکوه و درمیان است و فردا شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه، قاینات، نهبندان و طبس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بر این اساس لغزندگی جاده‌ها، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، وقوع روان‌آب و آبگرفتگی محدود، خسارت تگرگ به بخش کشاورزی به ویژه مناطق کوهپایه‌ای، خطر برق گرفتگی در اثر صاعقه و خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و بنرهای تبلیغاتی دور از انتظار نیست.

پرهیز از سفرهای غیر ضروری، رعایت سرعت مطمئنه و قوانین رانندگی، مراقبت از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت و بنرهای تبلیغاتی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، خودداری از اسکان و جابه‌جایی و چرای دام در حاشیه رودخانه‌های فصلی، و آمادگی نهادهای خدمات رسان مرتبط با مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از توصیه‌های هواشناسی است.

سامانه بارشی جدید همراه با وزش باد شدید از اواسط هفته گذشته در خراسان جنوبی فعال شد که صدور هشدار سطح زرد را در پی داشت و ناپایداری جوی تا اوایل هفته جاری در این استان ادامه یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha