۱۲ دی ۱۳۹۳، ۱۹:۳۶
کد خبر: 81448178
T T
۰ نفر
فوتباليست هاي مازندراني حاضر در جام ملت هاي آسيا را بشناسيد

ساري – ايرنا – مسابقات فوتبال جام ملت هاي آسيا به ميزباني استراليا در شرايطي از 21 آذرماه آغاز مي شود كه همه نگاه هاي فوتبال دوستان مازندراني به 3 فوتباليست جوان مازندراني همراه اين تيم ملي است .

به گزارش خبرنگار ايرنا ،'اميد ابراهيمي' ، 'مرتضي پورعلي گنجي 'و 'رامين رضاييان' ، مازندراني هايي هستند كه تيم ملي فوتبال ايران را در جام ملت هاي آسيا همراهي خواهند كرد .

توقع فوتبالدوستان مازندراني از حدود 50 بازيكن مازندراني شاغل در تيم هاي ليگ برتري البته به مراتب بيشتر اين تعداد است .

هر چند فوتبال مازندران سال ها است از داشتن تيمي در ليگ برتر محروم است اما هستند بازيكناني كه با تكيه بر توانايي ها و استفاده صحيح از استعدادهاي خود،بار فوتبال اين استان را در كشور به دوش مي كشند تا آرزوهاي مازندراني ها را در يكي از معتبرترين آوردگاه هاي فوتبال ملي به ثمر برسانند .

بر خلاف انتظارات فوتبال دوستان مازندراني ، در فهرست اعلام شده كارلوس كروش ، خبري از 'حنيف عمران زاده' ، 'رحمان احمدي' ، 'شجاع خليل زاد' و بسياري ديگر از فوتباليست هاي درجه اول كشور نيست .

كروش از مدتي قبل و با عدم دعوت از' محمدرضا خلعتبري'، بي ميلي خود به استفاده از اين مهاجم گلزن رامسري را ثابت كرده بود .

' اميد ابراهيمي' كه متولد روستاي زرندين شهرستان نكا است حتي اگر امسال در تيم استقلال تهران هم عضويت نداشت باز مي توانست مسافر استراليا باشد .

درخشش چشم نواز او در تركيب تيم فوتبال سپاهان كه تداومي چند ساله داشت،عاملي براي فراخواندن او به تهران توسط 'امير قلعه نويي' بود . استقلال اگر چه در اين فصل حال و روز خوشي ندارد و در برزخي سخت دست و پا مي زند اما در همين تيم دست و پا شكسته قلعه نويي ، ابراهيمي نقشي موثر دارد و با بازي هاي درخشان و گل هاي زيبايي كه به ثمر مي رساند، خود را به دل هاي هواداران اين تيم چسبانده است.

ابراهيمي اعتماد كروش را جلب كرده و اگر چه براي قرار گرفتن در تركيب اصلي تيم ملي رقيبي سرسخت مانند 'جواد نكونام' دارد اما بايد اميدوار بود كه سرمربي پرتغالي تيم ملي حداقل براي دقايقي هم كه شده از اين بازيكن مازندراني در تركيب تيم ملي استفاده كند چرا كه اطمينان داريم ابراهيمي مي تواند در همين مدت زمان اندك هم قابليت هاي فراوان خود را نشان داده و خود را از نيكمت ذخيره هاي تيم ملي جدا كند .

علاوه بر ابراهيمي ، 'مرتضي پورعلي گنجي' هم موفق به قرار گرفتن در فهرست نهايي بازيكنان اعزامي با جام ملت هاي آسيا قرار گرفته است .

يكي از نكاتي كه اميدواري ها به بازي كردن اين بازيكن جوان بابلي در تيم ملي بيشتر كرده است ، سپردن پيراهن شماره هشت تيم ملي به پورعلي گنجي است .

سابقه تركيب هاي كروش با تيم ملي ايران نشان مي دهد اين مربي پرتغالي ميانه خوبي با ريسك كردن ندارد و ترجيح مي دهد از بازيكنان امتحان پس داده اي كه شناخت كاملي از آن ها دارد در تركيب تيم استفاده كند .

با اين پيش زمينه از كروش احتمال حضور بازيكن بابلي تيم فوتبال نفت تهران در تركيب تيم ملي حتي براي دقايقي كوتاه هم ضعيف است اما اين نكته را هم نبايد فراموش كرد كه كروش اعتقاد فراواني به تمرينات تيم ملي دارد و يكي از ملاك هاي اصلي وي براي بازي گرفتن از بازيكنان ، آمادگي آن ها در اردوها است .

به همين دليل است كه وي اصرار زيادي براي برگزاري اردوهاي متوالي و بلند مدت دارد . خوب بودن زياد پورعلي گنجي در تمرين و اردوها نكته اي است كه كسي اطلاعي از آن ندارد و شايد در آن صورت باشد كه جوان آينده دار مازندراني بتواند خود را به تركيب بازيكنان راه يافته به زمين فوتبال در جام ملت هاي استراليا برساند .

'رامين رضاييان ' ديگر مازندراني حاضر در جام ملت هاي آسيا است كه با پيراهن راه آهن موفق به جلب اعتماد مربي پرتغالي تيم ملي شده و اميدوار است بتواند در پست دفاع به تركيب اصلي تيم ملي رسيده و حضور در اين مسابقات معتبر را تجربه كند .

تيم ملي فوتبال ايران در اولين مسابقه خود در جام ملت هاي آسيا به ميزباني استراليا ، 21 دي ماه به مصاف بحرين خواهد رفت . ك/4

7331/608

ميثم محسني كوتنايي

سرخط اخبار استان‌ها