رئیسی الگوی خدمت‌رسانی قرآنی بود

تهران- ایرنا- یک پژوهشگر مذهبی با اشاره به داستان «ذی‌القرنین» از سید شهیدان خدمت به عنوان الگوی خدمت‌رسانی قرآنی یاد کرد. 

حجت الاسلام علیرضا شاه فضل قمصری به خبرنگار معارف ایرنا گفت: دوران ریاست جمهوری آیت الله رئیسی سید شهیدان خدمت سرشار از تلاش و مجاهدت برای مردم بود و باید دانست که ایشان یک شخصیت دینی و قرآنی داشت و تلاش می کرد عملکردش منطبق با قرآن کریم باشد. در قرآن اولین شرط خدمت رسانی، اخلاص است که حقیقتا ایشان از این گوهر ارزشمند بهره مند بودند و پر واضح بود که ایشان برای نفع شخصی تلاش نمی کرد.

این حافظ قرآن اضافه کرد: یکی دیگر از شاخصه های قرآنی، خدمت به مردم است و آیت الله رییسی هم در کلام و هم در عمل مردم گرا بود و در کنار این که با مسئولان بود، مردم را دوست داشت و از هر فرصتی برای نزدیکی به مردم و خدمت رسانی به ایشان استفاده می کرد. اگر بخواهیم یک الگوی قرآنی برای فعالیت های ایشان مثال بزنیم، می توانیم به داستان ذی القرنین که در سوره مبارکه کهف مطرح شده، اشاره کنیم.

شاه فضل قمصری ادامه داد: خداوند ذی القرنین را اینگونه معرفی می کند که ما به او قدرت و امکانات دادیم و او هم از این امکانات در مسیر صحیح خدمت رسانی استفاده کرد. به همین جهت دوباره به او امکانات دادیم و به همین شکل او هر چه توان می یافت در خدمت مردم به کار می برد.

وی اضافه کرد: ذی القرنین برای خدمت به مردم به شرق و غرب عالم سفر کرد و هر کجا نیازمندانی می یافت، به کمک آنها می شتافت، بدون اینکه از آنها دستمزد بگیرد و می گفت آنچه خداوند به من داده است بهتر از آن چیزی است که مردم بخواهند به من بدهند. آیت الله رییسی در عصر حاضر نمونه ای از الگوی خدمت رسانی قرآنی می باشد و اگر در عصر حاضر بخواهیم نمونه ای از الگوی ذی القرنین را بیان کنیم می توان به این شخصیت نورانی اشاره کرد.

رئیسی الگوی خدمت‌رسانی قرآنی بود
علیرضا شاه فضل قمصری - پژوهشگر و حافظ قرآن

استاد معارف دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: یکی دیگر از الگوهای خدمت رسانی قرآنی، تحمل مخالفان و کسانی است که در مسیر خدمت رسانی کارشکنی می کنند. قرآن دستور می دهد این گونه افراد را باید تحمل کرد و هر کجا لازم است، مجازات کرد؛ مانند آنچه در ماجرای حضرت موسی (ع) و سامری مشاهده می شود.

وی افزود: بخش عمده ای از شخصیت آیت الله رییسی در دورانی شکل می گیرد که در قوه قضاییه حضور داشت و رأفت اسلامی را در کنار اجرای احکام الهی رعایت می کرد؛ آنجا که لازم بود مجازات در نظر گرفته شود، با شجاعت مجازات می کرد و ملاحظه افراد و احزاب را نداشت و آنجا که باید رافت اسلامی رعایت می شد، رئوف بود. دوران عملکرد شهید رئیسی در قوه قضاییه و مجریه، از ویژگی های الگوی مدیریت اسلامی برخوردار بود. به همین دلیل در این ایام در فراق سیدالشهدای خدمت متوجه می شویم که مردم احساس خلاء بزرگی در نبود وی دارند و عملکردش را پاس می دارند.

به گزارش ایرنا آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه -۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳- در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha