مسئولان و مدیران از مکتب قرآنی رئیسی الگو بگیرند

تهران- ایرنا- خادم قرآن و استاد حوزه از الگوی قرآنی شهید «سید ابراهیم رئیسی» برای خدمت و مسئولیت‌پذیری یاد کرد و گفت: همان‌گونه که مکتب حاج قاسم سلیمانی یک الگو برای مردم است، مدیران و مسئولان هم برنامه‌های قرآنی آیت‌الله رئیسی را الگو قرار دهند. 

حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: آیت‌الله رئیسی یک الگوی قرآنی برای خدمت به مردم و مسئولیت‌پذیری بود. اگر بخواهیم همان‌گونه که حاج قاسم سلیمانی، مکتبی داشت که الگو شد، آیت‌الله رئیسی هم یک مکتبی داشت که الگو شد و می‌توان گفت مکتب رئیسی و اگر خواستیم به یک وزیر یا مدیر یا استاندار یا شهردار، الگویی ارائه کنیم باید بگوییم الگوی آقای رئیسی. چون حرکت و برنامه های او قرآنی بود.

مسئولان و مدیران از مکتب قرآنی رئیسی الگو بگیرند

شهید رئیسی پرچم قرآن در سازمان ملل برافراشت

رضایی اصفهانی افزود: مهمترین ویژگی شهید رئیسی، خادم قرآن بودن اوست؛ کاری که او در سازمان ملل کرد و قرآن را به دست گرفت و بالا برد، در طول تاریخ سازمان ملل سابقه نداشت. در زمانی که سال گذشته غربی‌ها به قرآن توهین می‌کردند و با قرآن‌سوزی اهانت می کردند، او قرآن را بالا برد و گفت «قرآن هرگز نمی‌سوزد. قرآن حقیقتی دارد که سوزاندنی نیست. حقیقت قرآن توحید، امامت، نبوت، ولایت و عدالت است و اینها سوزاندنی نیست؛ هرچند تصور کنید که با سوزاندن برگه های کاغذ موفق به سوزاندن قرآن شده اید».

مسئول انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم افزود: این جمله آیت‌الله رئیسی یک جمله طلایی بود که آن را به ۲۲ زبان ترجمه و به صورت پوستر در جهان منتشر کردیم؛ لذا رئیس جمهور کشورمان پرچم قرآن را در سازمان ملل برافراشت.

وی از خادم اهل بیت (ع) بودن رئیسی به عنوان دومین ویژگی شهید جمهور یاد کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی خادم اهل بیت به ویژه خادم امام رضا (ع) بود. شروع ریاست جمهوری او با روز تولد امام هشتم (ع) همزمان شد و سه سال بعد روز تولد امام رضا (ع) نیز مصادف با روز شهادتش شد.

مسئولان و مدیران از مکتب قرآنی رئیسی الگو بگیرند

برای خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناخت

رضایی اصفهانی ادامه داد: سومین ویژگی رئیسی این بود که به عنوان خادم مردم شناخته شد. او همواره برای کار کردن و خدمت به مردم سر از پا نمی شناخت. من در بین دوستان به عنوان یک فرد فعال شناخته می شوم که کلاس و برنامه های بسیاری دارم ولی من از رئیسی تعجب می کردم که چگونه این همه فعالیت می کند؛ به محض این که از روسیه برگشت، به سفر استانی می‌رفت؛ خودش برای بازدید از مناطق سیل زده به سفر استانی می رفت؛ متعجب مانده بودم که مگر او استراحت و رسیدگی به امور شخصی و خانواده ندارد.

مسئول مرکز تخصصی قرآن امام علی (ع) افزود: شاید این مطلب برای جوانان قابل توجه نباشد ولی برای کسانی که دوره جوانی را پشت سر گذاشته باشند، مهم است و آنان می دانند برای کسی که صبح تا شب مشغول کار باشد و استراحت نداشته باشد، بسیار سخت است.

مسئولان و مدیران از مکتب قرآنی رئیسی الگو بگیرند

با جان و دل به مردم خدمت می‌کرد

رضایی اصفهانی با اشاره به خدمات شهید جمهور در سه سال دوره ریاست جمهوری گفت: راه اندازی هفت هزار کارخانه، کار کمی نیست. مردم فهمیدند که او خادم واقعی آنها بود. در دوره او خدمت بزرگی به مردم صورت گرفت. چون وقتی رئیس جمهور شد، روزی ۷۰۰ نفر به دلیل ویروس کرونا از بین می‌رفتند و بسیاری از مشاغل تعطیل شده بود. او واکسن وارد کرد و از واکسن های داخلی حمایت کرد و کشور را نجات داد. رئیسی با جان و دل به مردم خدمت می‌کرد و پاک زندگی کرد؛ به گونه ای که هیچ شائبه‌ای درباره مسائل مالی در وجود او پیدا نشد.

این خادم قرآنی گفت: شهید رئیسی حاج قاسم دیگری در جهان سیاست بود؛ او خادم کشور بود و مصداق آیه آخر سوره فتح بود که «اشداء علی الکافر رحماء بینهم»، رئیسی نسبت به مردم مهربان بود؛ اگر درخواستی داشتند، دنبال می‌کرد ولی نسبت به آمریکا و رژیم صهیونیستی محکم ایستاد؛ در دوران او «وعده صادق» اتفاق افتد و ابهت این رژیم فرو ریخت؛ از طرف دیگر با حمایت از محور مقاومت در کشورهای یمن، لبنان، سوریه و فلسطین جنگ را از مرزهای کشور دور کرد.

این پژوهشگر قرآنی تاکید کرد: شهید رئیسی خادم ولایت و سرباز رهبر بود و تا روز آخر فرمان ولایت فقیه را بر همه خواسته‌های خود ترجیح داد.

مسئولان و مدیران از مکتب قرآنی رئیسی الگو بگیرند

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه -۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳- در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهان شهیدشان روز سه شنبه -اول خرداد- در تبریز و قم و روز چهارشنبه -دوم خرداد- در تهران برگزار شد و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب بر پیکر این شهیدان خدمت نماز خواندند؛ تشییع پیکر این شهدای والامقام در ادامه روز پنجشنبه -سوم خرداد- در بیرجند و مشهد برگزار خواهد شد؛ قرار است پیکر شهید رئیسی در حرم مقدس امام هشتم (ع) به خاک سپرده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha