مشارکت مردم در عرصه اقتصاد با قانون جهش تولید دانش‌بنیان ملموس شد

تهران- ایرنا- معاون حقوقی و امور مجلس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، گفت: شرکت‌های خصوصی فناور با تصویب قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» جان دوباره گرفتند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، رضا محمودی لموکی با اشاره به پایان عمر چهارساله مجلس یازدهم، قانون جهش تولید دانش‌بنیان را یکی از اولین قوانینی نام برد که در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت و افزود: این قانون که با همکاری کمیسیون های آموزش و تحقیقات، اقتصادی و صنایع مجلس شورای اسلامی و معاونت علمی مصوب شد، سند افتخاری برای مجلس یازدهم باقی می‌ماند و منشأ ثمره های زیادی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آنچه در بیانات رهبر انقلاب به صورت واضح دیده می‌شود تکیه بر موضوع «جهت‌گیری انقلابی» نمایندگان مجلس یازدهم است، اظهار داشت: در گذشته اقتصاد کشور به شدت وابسته به نفت بوده و زمانی که به دلیل شرایط تحریم، فروش نفت دچار نوسانات شدیدی شد، آثار مخرب آن نیز مشهود شد و ضرورت جدایی اقتصاد از نفت را دوچندان کرد. همان دغدغه‌ای که بارها رهبری معظم انقلاب بر آن تاکید کرده و راه‌حل آن را در اقتصاد دانش‌بنیان دانسته‌اند.

محمودی لموکی، با اشاره بر اینکه قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» یکی از اقدامات مکمل در راستای توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان و نمایانگر مشارکت مردم است؛ عنوان کرد: این قانون پس از سه سال تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تعامل با مجلس شورای اسلامی به نتیجه رسید و مصوب شد. قانونی که به دنبال رفع نواقص و مشکلات قانونی پیش روی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق و تضمین‌کننده ۲۰ سال آینده کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان است.

معاون حقوقی و امور مجلس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، یکی از تبلورهای عینی تحقق شعار سال را قانون جهش تولید دانش‌بنیان دانست و عنوان کرد: قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» دست بخش خصوصی را باز کرد؛ شرکت‌های بخش خصوصی با تصویب این قانون جان دوباره گرفتند و در نتیجه مشارکت مردم در عرصه اقتصاد، ملموس شد.

مشارکت مردم در عرصه اقتصاد با قانون جهش تولید دانش‌بنیان ملموس شد

وی در خصوص خاطرات خوب برجای مانده از مجلس یازدهم در عرصه قانون‌گذاری کشور، گفت: تصویب تبصره های مکمل برای اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان در قوانین بالادستی و تشکیل فراکسیون قانون دانش‌بنیان از دیگر دستاورد های ارزشمند مجلس یازدهم است.

به گفته معاون حقوقی و امور مجلس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، مجلس شورای اسلامی در سالگرد روز تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان، رویداد «نظاره قانون جهش تولید دانش‌بنیان» را با حضور ذی‌نفعان قانون، شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالان زیست‌بوم فناوری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با قانون برگزار کرد تا میزان موفقیت، عدم موفقیت، چرایی و چالش‌های اجرایی شدن قانون بررسی شود.

وی با یادآوری آنکه، معاون علمی سابق رئیس‌جمهوری، نهال قانون جهش تولید دانش‌بنیان را کاشت گفت: در ادامه این مسیر با اعتقاد قلبی دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی و حمایت ‌های تمام قد ایشان، کار سرعت گرفت و دستاوردهای عظیمی بر جای گذاشته شد که جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم، دورنمای کشور را ترسیم کرد، خاطر نشان کرد: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با حضور پررنگ خود در کمیسیون های صنایع، اقتصاد و … برای استمرار و احیای قانون جهش تولید دانش‌بنیان تلاش‌های زیادی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha