خیر ساکن انگلستان مدرسه ۶ کلاسه در روستای ارجنک شهرستان شهرکرد می‌سازد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: تفاهم‌نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه در مقطع ابتدایی در روستای ارجنک شهرستان شهرکرد توسط خیر ساکن انگلستان منعقد شد.

به گزارش ایرنا، ایرج کریمی روز شنبه در آیین انعقاد تفاهمنامه ساخت مدرسه خیری در روستای ارجنک توسط خیر ساکن انگلستان افزود: این مدرسه خیری در مقطع ابتدایی با زیربنای ۸۶۶ مترمربع شامل ۶ کلاس درس و فضاهای جانبی احداث می‌شود.

وی با قدردانی از مشارکت و همراهی خیرین در عرصه مدرسه‌سازی به خصوص در مناطق محروم استان گفت: این مدرسه خیری با مشارکت خیر نیکوکار "بهروز نوع‌دوست بنی" (خیر اهل انگلستان ) و با نمایندگی آقای سید"محمدرضا هاشمی" استاد دانشگاه صنعتی اصفهان احداث می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ باب مدرسه در استان با ۳۶۰ کلاس درس و هفت‌هزار و ۸۰۰ متر مربع در دست اجراست که از این تعداد ۸۰ طرح به صورت مشارکتی و با کمک خیرین در حال ساخت است.

کریمی اظهار داشت: زیربنای کل طرح‌های خیری در دست اجرا در استان ۵۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع است که برای تکمیل این طرحها پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

خیر مدرسه‌ساز ساکن انگلستان نیز در این آیین با اشاره به اینکه مدرسه‌سازی یک فرصت برای تربیت نسل آینده است، گفت: امر "مدرسه سازی" کشور آباد می‌شود.

بهروز نوع‌دوست بنی با اشاره به اینکه متولد آبادان است و پدر و مادرش از ساکنان و اهالی شهرستان بن چهارمحال و بختیاری هستند، افزود: برای خدمت به کشور باید مدرسه سازی و به خصوص در مقطع ابتدایی انجام شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۴۰۰ فضای خیری توسط ۴۰۰ خیر حقیقی و حقوقی در استان احداث شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۱۹۴ هزار دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha