یک دقیقه سکوت به احترام رئیسی در همایش کتابخانه‌های روسیه

تهران- ایرنا- شرکت کنندگان همایش سراسری کتابخانه های روسیه، در کازان پایتخت جمهوری تاتارستان، به احترام شهید سیدابراهیم رئیسی یک دقیقه ایستاده سکوت کردند.

به گزارش ایرنا از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ایرادا ایوپووا وزیر فرهنگ جمهوری تاتارستان در همایش سراسری کتابخانه‌های روسیه در کازان از شرکت‌کنندگان خواست به احترام سیدابراهیم رئیسی، رئیس فقید جمهوری اسلامی ایران، یک دقیقه سکوت کنند که با استقبال حاضران مواجه شد.

وزیر فرهنگ جمهوری تاتارستان در پایان سخنرانی خود در افتتاحیه همایش سراسری کتابخانه‌های روسیه گفت: می‌خواهم با مطلب غم‌انگیزی به سخن خود پایان دهم.

وی افزود: ماجرا این است که رئیس‌جمهوری تاتارستان، رستم مینیخانوف، هنگام بازدید از کتابخانه آستان قدس رضوی با سیدابراهیم رئیسی ملاقات کرد. در آنجا بخشی از گنجینه ملی ما نگهداری می‌شود؛ فهرست سفرهای ابن بطوطه که تا به امروز حفظ شده است. به برکت ابراهیم رئیسی، دانشمندان زیادی توانستند بر این متون کار کنند و اطلاعات کاملی از این اسناد به دست آورند.

ایرادا ایوپووا افزود: ما میزبان هیئت مهمی از ایران بودیم، اما به دلیل فاجعه هولناکی که برای رئیس جمهور ایران رخ داد، آن‌ها نمی‌توانند در همایش شرکت کنند. از شما می‌خواهم که با یک دقیقه سکوت، از این همکاران و برادرانمان حمایت کنید. بسیار از شما متشکرم.

بیست‌وهشتمین کنگره سراسری کتابخانه‌های روسیه، ۳۱ اردیبهشت تا ۳ خرداد ۱۴۰۳ به میزبانی انجمن کتابخانه‌های روسیه با شرکت بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در کازان، پایتخت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه، برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha