تلاش ویژه شهیدجمهور برای بیماران خاص/گام‌های سبز دولت سیزدهم در کاهش آلودگی هوا

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در چهارم خرداد به ایجاد صندوق بیماری‌های خاص در دولت سیزدهم، اعلام جزئیاتی از نحوه برگزاری امتحانات نهایی، آماده‌باش پلیس در زمان تشییع شهدای خدمت، ۹ اقدام دولت شهیدجمهور برای هوای پاک، ارائه ۹۳۰۰ خدمت درمانی به زائران ایرانی حج، شرایط توقیف خودرو به دلیل تخلفات حادثه‌ساز، بارش باران و وزش باد در ۱۰ استان و طراحی سوالات امتحانات فقط از کتب درسی پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج میراث شهید جمهور برای محرومان

ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج از مهمترین گام‌های دولت آیت الله رئیسی رییس جمهور شهید برای فقرزدایی و کاهش بار هزینه سلامت از سبد خانوارها بود که در دو سال گذشته موفق شد بیش از ۲ میلیون بیمار را شناسایی و تحت پوشش قرار دهد و به عنوان میراث ماندگار او همواره ارائه خدمت خواهد کرد.

صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج برای نخستین بار سوم آبان ماه سال ۱۴۰۱ رونمایی شد و به دنبال آن فهرست بیماری‌هایی که قرار بود تحت پوشش این صندوق قرار گیرند، در مرحله اول با ۲۷ گروه از بیماری‌ها آغاز شد تا این بیماران به تدریج خدماتی شامل ویزیت، ‌دارو، پاراکلینیک و توانبخشی را دریافت کنند و اکنون نیز تعداد بیماری‌های تحت پوشش صندوق به ۱۰۷ گروه بیماری رسیده است؛ روندی که به اذعان مسئولان سازمان بیمه سلامت قرار است به بیش از ۱۷۰ بیماری افزایش پیدا کند.

مروری بر قوانین بودجه سنواتی و سایر قوانین مرتبط با بیماری‌های خاص و صعب العلاج در کشور نشان می‌دهد که تأمین مالی مراقبت های مربوط به بیماری‌های صعب العلاج تا پیش از تصویب بند «ن» تبصره «۱۷» قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دچار پراکندگی بود.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید.

تلاش ویژه شهیدجمهور برای بیماران خاص/گام‌های سبز دولت سیزدهم در کاهش آلودگی هوا

کتاب‌های درسی مبنای طراحی سوالات امتحان نهایی است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مبنای طراحی سوالات امتحانات نهایی کتاب‌های درسی است، گفت: اختیار طراحی سوالات از سطوح بالای شناختی ۵ تا ۲۵ درصد بر عهده طراحان است.

محسن زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره طراحی سوالات امتحانات نهایی اظهار داشت: طراحان سوالات امتحانات نهایی موظفند در چارچوب تعیین شده نسبت به طراحی سوال اقدام کنند و امسال چارچوب سوالات امتحانات نهایی را برای دانش‌آموزان منتشر کردیم و آن مبنای طراحی سوالات قرار گرفته است.

وی افزود: در چارچوب طراحی سوالات عنوان شده است که چگونه سوالات از اهداف کتاب درسی طراحی ‌می‌شود و در کدام سطح شناختی است همچنین نمونه سوالات هم ارائه شده و تکلیف دانش‌آموز و معلم درباره طراحی سوالات امتحانات نهایی روشن است. اگر دانش‌آموزان بر اساس چارچوب تعیین شده نسبت به مطالعه اقدام کنند با مشکل مواجه نخواهند شد.ادامه این مصاحبه اختصاصی را اینجا بخوانید.

تلاش ویژه شهیدجمهور برای بیماران خاص/گام‌های سبز دولت سیزدهم در کاهش آلودگی هوا

پلیس زمان تشییع شهید رئیسی آماده‌باش کامل بود

سخنگوی پلیس از برقراری امنیت کامل مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهان شهیدش خبر داد و گفت: پلیس در زمان تشییع در آماده‌باش کامل به سر می بُرد.

سردار "سعید منتظرالمهدی" از برقراری امنیت کامل مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهان شهید خبر داد و گفت: از نخستین دقایق حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهان فقیدشان، پلیس در صحنه حضور داشت و همه تمهیدات لازم را برای تامین امنیت مراسم در چهار جغرافیای ملیِ کشور شاملِ تبریز، قم، تهران، مشهد و بیرجند تدارک دید.

سخنگوی پلیس با تاکید بر این که پلیس در آماده باش کامل به سر می بُرد، گفت: در تهران واحدهایِ اطلاعاتی، ضدِ تروریسم، چِک و خُنثی سازیِ موادِ انفجاری به همراه واحدهایِ واکنشِ سریعِ یگان ویژه؛ تمامیِ محدوده جغرافیاییِ برگزاریِ مراسم را تحتِ رصد داشتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تلاش ویژه شهیدجمهور برای بیماران خاص/گام‌های سبز دولت سیزدهم در کاهش آلودگی هوا

۹ اقدام دولت شهید جمهور برای هوای پاک؛ از تامین اعتبار تا کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی

دولت سیزدهم زمانی که روی کار آمد ادعای محیط‌زیستی بودن نکرد اما با این وجود آلودگی هوا همواره دغدغه رئیس‌جمهورِ شهید بود بر این اساس گام‌های سبزی از طرف دولت مردمی در زمینه‌های تعیین ردیف اعتبار برای اجرای قانون هوای پاک در بودجه، کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی،از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، ارتقای استانداردهای انواع خودرو و سوخت و تدوین برنامه مدیریت تغییر اقلیمی کشور برداشته شد.

زمانی که در سال ۱۳۹۶ قانون هوای پاک تصویب و برای اجرا ابلاغ شد ،همه فکر می کردند دیگر مشکل آلودگی هوا برطرف شده و قرار است بعد از این هوای پاک تنفس کنیم، آسمانی آبی داشته باشیم و دیگر از دود و آلودگی خبری نخواهد بود و آسمان خاکستری کلانشهرها به ویژه تهران به تاریخ خواهد پیوست، اما در واقعیت اینطور نشد و همچنان بعد از گذشت حدود ۷ سال از تصویب آن همچنان آلودگی هوا معضل اصلی پایتخت و سایر کلانشهرها است، یعنی نه هوایی تمیز و نه آسمانی آبی شده است، فقط گاهی به مدد باد و باران اهالی شهرهای بزرگ به ویژه تهران نفسی می‌کشند و آسمان آبی و کوه‌های اطراف پایتخت را می بینند وگرنه در شرایط عادی اصلا یادمان می رود که تهران کوه هم دارد.

وقتی قانونی تصویب می شود برای اجرای آن دستگاه های زیادی دخیل خواهند بود که هماهنگی میان همه آنها مساله مهمی است که باید به آن توجه شود، از سوی دیگر تامین اعتبار برای اجرا هم بسیار حایز اهمیت است که اگر تامین نشود قطعا اجرای آن ابتر خواهد ماند؛ یعنی دقیقا اتفاقی که برای قانون هوای پاک افتاد و بعد از گذشت این همه سال هنوز دردی از آلودگی هوا را کم نکرده است، اما از آنجا که آیت الله رئیسی رئیس جمهورِ شهید همواره بر کاهش آلودگی هوا و آسایس مردم تاکید داشت، از این رو دولت سیزدهم در صدد اجرای اقداماتی اساسی برای رفع آلودگی هوا بر آمد که قطعا نتیجه آن به مرور لمس خواهد شد.ادامه این گزارش تحلیلی را اینجا بخوانید.

تلاش ویژه شهیدجمهور برای بیماران خاص/گام‌های سبز دولت سیزدهم در کاهش آلودگی هوا

۹۳۰۰ خدمت درمانی به زائران ایرانی حج ارائه شد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از ۹۳۰۰ مورد خدمات پزشکی به زائران ایرانی سرزمین وحی خبر داد.

سیدعلی مرعشی با اشاره به اینکه بیمارستان و درمانگاه‌های این مرکز در مکه مکرمه و مدینه منوره در حال ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران ایرانی هستند، گفت: از ابتدای ورود زائران به سرزمین وحی از ۲۴ اردیبهشت‌ماه تا شب گذشته (پنجشنبه - سوم خرداد) ۹۳۸۵ مورد خدمات پزشکی به زائران ایرانی ارائه شده است که از این تعداد، ۷۰۷۸ مورد از خدمات در مدینه و ۲۳۰۷ مورد از خدمات در مکه، بوده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تلاش ویژه شهیدجمهور برای بیماران خاص/گام‌های سبز دولت سیزدهم در کاهش آلودگی هوا

شرایط توقیف خودرو به دلیل تخلفات حادثه‌ساز

معاون عملیات پلیس راهور فراجا گفت: انجام ۲ تخلف رانندگی حادثه‌ساز به صورت همزمان، موجب توقیف وسیله نقلیه می‌شود.

سردار محمدباقر سلیمی با اشاره به قانون رسیدگی به تخلفات اظهار داشت: برابر ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات، تعداد ۲۰ تخلف رانندگی که ارتباط مستقیم با وقوع و تشدید تصادف و در نتیجه گسترش خسارات، ضایعات، صدمات و کشته های ناشی از تصادفات دارند به عنوان تخلف حادثه‌ساز تعیین شده‌اند.

وی ادامه داد: از جمله این تخلفات می ‌توان به تجاوز از سرعت مجاز، سبقت غیرمجاز در راه‌های دو طرفه، عبور از چراغ قرمز، حرکت به طور مارپیچ، عبور از محل ممنوع، عدم رعایت حق تقدم، استفاده از تلفن همراه و نقص فنی موثر وسیله نقلیه اشاره کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تلاش ویژه شهیدجمهور برای بیماران خاص/گام‌های سبز دولت سیزدهم در کاهش آلودگی هوا

آماده‌باش هلال‌احمر/بارش رگباری باران و وزش شدید باد در ۱۰ استان

رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش شدید و وزش شدید باد در ۱۰ استان، از آماده‌باش هلال‌احمر خبر داد.

بابک محمودی با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، گفت: طبق این گزارش، احتمال بارش شدید و وزش شدید باد در روز شنبه ۵ خردادماه در استان‎‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال مرکزی، مازندران و در روز یک‌شنبه، ۶ خردادماه در استان‌های گیلان، قزوین، ارتفاعات استان‌های البرز و تهران، شمال آذربایجان غربی، شمال زنجان، پیش‌بینی شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تلاش ویژه شهیدجمهور برای بیماران خاص/گام‌های سبز دولت سیزدهم در کاهش آلودگی هوا

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha