معاون استاندار: چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم به کارگاه عمرانی تبدیل شد

شهرکرد -ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نگاه ویژه آیت الله رئیسی به مناطق محروم و اقدامات و گام‌های مهم دولت سیزدهم گفت: این استان به واسطه تزریق اعتبار مناسب و حضور قرارگاه خاتم الانبیا(ص) ، محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) و فعال‌سازی طرح‌های نیمه‌تمام برزمین مانده از سال‌های گذشته، امروز به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

علی حیدری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: یکی از اقدام‌های ماندگار دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری فراهم کردن شرایط حضور قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی با هدف به سرانجام رساندن طرح‌های عمرانی بزرگ در این استان است.

وی اظهار داشت: با حضور قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در چهارمحال و بختیاری سد بابا حیدر به عنوان یکی از قوی‌ترین طرح‌های عمرانی استان به سرانجام رسید و در مدت ۶ ماه یک سوم از ارتفاع سد که باقی‌مانده بود، انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین امروز قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در جاده لردگان به ایذه در حال فعالیت است و با توجه به انجام مناقصه سد آقبلاغ در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد.

وی اضافه کرد: برای احداث سد آقبلاغ در شهرستان بروجن از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری هشت هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

حیدری یادآور شد: عملیات اجرایی سد آقبلاغ با حجم مخزن ۲۱ میلیون مترمکعب برای صنعت، کشاورزی و آشامیدنی اسفند سال گذشته از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) آغاز شد.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، ورود قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) برای انجام عملیات آب‌رسانی در مناطق محروم از دیگر اقدام‌های مهم و ماندگار آیت الله رئیسی در این استان است.

وی یادآور شد: امروز با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو کشور در آب‌رسانی به مناطق شهری و روستایی که دچار تنش آبی هستند به خصوص لردگان و خانمیرزا به شمار می‌رود.

حیدری با اشاره به انجام ۲ سفر استانی شهید آیت الله رئیسی در مدت ۲ سال پیاپی به چهارمحال و بختیاری گفت: بسیاری از طرح‌های عمرانی که بیش از ۱۵ سال برزمین مانده بود از جمله بدنه خاکی سد باباحیدر و طرح آبرسانی بن - بروجن در حد فاصل سفر دور نخست و دوم در استان اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در خصوص نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هرچند طرح جهش تولید مسکن یک سال قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم کلید خورده بود اما کار خاصی انجام نشده و شاید عملیات اجرایی یک هزار واحد مسکونی آغاز شده د رحالی که امروز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی جهش تولید مسکن در این استان آغاز شده و با پیشرفت فیزکی متفاوت در حال اجرا است.

حیدری ارتقای ۲ شهر فرخشهر و فلارد به شهرستان از دیگر اقدام‌های مهم دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری است.

تزریق ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور عمرانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میانگین اعتبارات عمرانی این استان ۱۰ هزار میلیارد ریال بود، گفت: در حالی که تنها در سال گذشته ۹ برابر این میزان اعتبار معادل ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی، ملی و سفر به این استان تزریق شد.

وی با بیان اینکه تخصیص ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح آب‌رسانی بن - بروجن تنها بخشی از این اعتبارات است اظهار داشت: متناسب با انجام طرح‌ها هرجا اعتباری نیاز بود دولت کمک کرده و اجازه نداده به دلیل نبود اعتبار طرحی بر زمین بماند.

نگاه مشهود محرومیت ‌زدایی دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری

حیدری با اشاره به رانش زمین در روستای لبد بخش بازفت شهرستان کوهرنگ و مناطق اطراف آن و از بین رفتن این منطقه گفت: پس از این اتفاق عملیات اجرایی روستای جدیدی آغاز شد و با وجود انجام بخشی از کار اما کار متوقف شده بود که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و نگاه ویژه آیت الله رئیسی به مناطق محروم امروز غبار محرومیت از این روستا برچیده شده است.

وی با اشاره به بازدید شهید خدمت از روستای لبد در سفر دور نخست خود به چهارمحال و بختیاری و دستور اکید ایشان مبنی بر رسیدگی به نیازهای این روستای دورافتاده و محروم یادآور شد: با همت دولت سیزدهم امروز روستای لبد از جاده دسترسی، آبرسانی، آسفالت مناسب، اورژانس،برق، اینترنت، مدرسه‌ها و خانه‌های مسکونی مقاوم برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: آیت الله رئیسی چون از قشر محروم بود درد مردم را به خوبی احساس می‌کرد و به همین دلیل همواره رسیدگی و توجه به مناطق محروم مورد تاکید ایشان و مورد توجه دولتمردان دولت سیزدهم بود.

اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال به راه آهن چهارمحال و بختیاری

وی راه آهن را یکی از طرح‌های مهم برزمین مانده چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت این طرح عمرانی به عنوان یکی از مطالبه‌های به حق استان در دور نخست سفر استانی آیت الله رئیسی به این استان ۱۵ هزار میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت اما با توجه به اینکه یک سوم این مبلغ در حد فاصل سفر دور نخست و دوم به این طرح اختصاص یافته بود که با وجود افزایش قیمت‌ها این طرح به سرانجام نمی رسید.

حیدری یادآور شد: در این ارتباط هیات دولت از محل مسئولیت اجتماعی مجتمع فولاد را موظف کرد ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به این طرح تزریق کند که انتظار می‌رود با توجه به تزریق این اعتبار این طرح مهم عمرانی در استان به سرانجام برسد.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رییس‌جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha