۳ خرداد ۱۴۰۳، ۰:۲۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85486585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت بیرجند: شهید آیت الله رئیسی مدیر تراز انقلاب بود

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه شهید آیت الله سیدابراهیم رییسی شخصیتی بودند که با ریاست جمهوری خود به مدیریت تراز رسیدند، گفت: ایشان باور داشتند که سعادت دنیا، آخرت و عزت در بندگی خداست و از این رو با دست گرفتن قرآن کریم در سازمان ملل، جهان را به چالش جدی کشاندند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد مختاری شامگاه چهارشنبه در سومین مراسم محوری بزرگداشت آیت الله رییسی و یاران شهیدش که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی و اقشار مردم در حسینه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: شهید جمهور معتقد به سنت‌های الهی بودند و می دانستند جهان ارکستی نیست که آمریکا رهبر آن باشد و هر چه او گفت ما بنوازیم؛ لذا سعادت دنیا و آخرت ما در پرتو التماس به آمریکا و اروپا و گفت و گوی ذلیلانه نیست، بلکه در پرتو بندگی خدا است.

وی ادامه داد: از همین رو باید فرهنگ خود را تغییر دهیم و ایمان خود را عملی کنیم و اخلاق و رفتار اسلامی داشته باشیم تا کشور درست شود، بدون شک با مذاکرات ذلیلانه و برجام کشور درست نخواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: کسانی که مدیر تراز نبودند دوگانه وار معیشت و مقاومت یا میدان و دیپلماسی درست کرده بودند و مردم را فریب می‌دادند و هشت سال عمر دولت را صرف برجام کردند و در آخر هم گفتند چون میدان هماهنگ نبود و روی موشک‌ها نوشتند مرگ بر اسراییل، کار دیپلماسی گره خورده اما شهید آیت الله رییسی این دوگانه‌ها را حل کرد چون میدان و دیپلماسی دو بال پرواز کشور هستند، ما وقتی در میدان قوی باشیم در عرصه دیپلماسی حرفمان تاثیر خواهد داشت.

به گفته وی، دنیای امروز دنیای استکبار است و منطق متوجه نمی‌شوند، لذا نتیجه هماهنگی میدان و دیپلماسی، عملیات وعده صادق شد که امروز ایران اسلامی در سراسر دنیا سربلند نشان داده می شود.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه شهید جمهور مدیر ولایی، مردمی و تراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: استکبار می‌خواست نظام اسلامی را متهم کند که دموکراسی ندارد اما بالاتر از دموکراسی داریم و آن مردم‌سالاری دینی است که مردم را برای رضای خدا می‌خواهند.

وی با اشاره به عمر کمتر از سه ساله ریاست جمهوری شهید آیت الله رییسی و حادثه ناگوار سقوط بالگرد و در نهایت به شهادت رسیدن ایشان و همراهانشان، تاکید کرد: این حادثه یک مصیب و داغ بزرگ بود اما باید امید، آرامش و نشاط خود را حفظ کنیم چون پشتوانه فرهنگی آن را داریم که در سخت‌ترین شرایط هم می‌تواند به ما امید و آرامش بدهد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مکتب، تفکر و فرهنگ ما هیچگاه به شخص وابسته نبوده و نیست بلکه یک تفکر توحیدی و ولایی است، خاطرنشان کرد: پس از امام راحل با آن جایگاه ملی و جهانی، نگرانی‌هایی برای اداره کشور وجود داشت اما با فرهنگ اسلامی ادامه راه به فرزندی همچون مقام معظم رهبری رسید که بایستی به ایشان افتخار کنیم چون فرهنگ ما مقتدر و پویا است و در این فرهنگ رییسی‌ها نیز فراوان هستند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه باید وظیفه فردی و اجتماعی خودمان را بشناسیم، تصریح کرد: اگر در ۵۰ روز آینده و تا انتخابات با وظایف خودمان آشنا نشدیم و عمل نکردیم ممکن است کفتارهایی در کمین نشسته و خیال های خام و بیهوده کنند، لذا این بازه زمانی بسیار تعیین‌ کننده است.

وی تاکید کرد: امروز متاسفانه تفکر شیطانی، مادی‌ طلبی و راحت‌ طلبی دنیا را فرا گرفته پس باید حرکت کنیم، فساد، اختلاس و بی‌توجهی به مردم در فرهنگ اسلامی جایی ندارد و لذا باید این صفات ناپسند را از خودمان دور کنیم و از امثال شهید آیت‌ الله رییسی ها الگو بگیریم.

امام جمعه موقت بیرجند ساده‌ زیستی، صداقت، پاک‌ دستی، مردمی و ولایی بودن آیت الله رییسی را الگویی منحصر به فرد دانست و افزود: هر کسی می‌خواهد امروز نقش ایفا کند باید این صفات را در خود تقویت کند.

وی با دعوت از عموم مردم برای شرکت حداکثری در تشییع شهید آیت الله رییسی در بیرجند، اظهار کرد: کار اصلی ما این است که باید مکتب مدیریت اجرایی و حمکرانی این شهید والامقام را ترویج دهیم، چون این مکتب برخواسته از قرآن و اهل بیت (ع) است و اعلام کنیم که ما دیگر بعد از این به رییس جمهوری کمتر از آیت الله رییسی راضی نخواهیم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha