بستر ارتباط پایدار مخابراتی برای نیروگاه "رودبار" الیگودرز فراهم شد

خرم آباد - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: ۷۰ کیلومتر فیبرنوری در مسیر شهر شاپورآباد به سد رودبار اجرا و بستر ارتباطات امن و پایدار برای نیروگاه برق آبی این سد فراهم شد.

نبی اله شمسی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات شاخص مخابرات منطقه لرستان در سال گذشته اجرای فیبرنوری شاپورآباد به سد رودبار به عنوان تنها مصوبه سفر هیات دولت به استان در حوزه مخابرات بود که بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشت.

وی افزود: امکان اتصال سایت همه اپراتورها به فیبر نوری، فراهم شدن زیرساخت لازم برای ارتقای فناوری این سایت ها و ارایه خدمات اینترنتی با کیفیت تر، اتصال روستاهای مسیر به شبکه فیبر نوری، رفع محدودیت‌ شبکه های رادیویی موجود، پایداری ارتباطات آنها در شرایط خاص و نامساعد جوی، واگذاری شبکه فیبر نوری به متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه و دسترسی آسان و کیفی به اینترنت از جمله مزایای این طرح است.

وی همچنین با اشاره به اجرای پروژه فیبرنوری پلدختر- دهلیج به طول ۶۴ کیلومتر با هزینه ۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد: با اجرای این طرح، پروتکشن(مسیر جایگزین فیبرنوری) شهرستان های رومشکان، پلدختر، دوره چگنی و کوهدشت، افزایش ظرفیت سیستم های انتقال، پایداری ارتباطات و حذف وابستگی به فیبرنوری شرکت زیرساخت در شهرستان های فوق حاصل شد.

شمسی فر درخصوص فیبرنوری مسیر نورآباد (مرکز شهرستان دلفان) به "سرکشتی" عنوان کرد: برای این پروژه به طول ۴۰ کیلومتر ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: این طرح در راستای محرومیت زدایی، گسترش عدالت در دسترسی به خدمات حوزه فناوری اطلاعات، تقویت زیرساخت ارتباطی شهرستان، ایجاد مسیر انتقال مراکز مخابراتی کم ظرفیت و اتصال اپراتورهای تلفن همراه به شبکه فیبرنوری اجرایی شد.

شمسی فر در خصوص طرح فیبرنوری "طولکش، پلدختر، معمولان و ویسیان" نیز افزود: طول این پروژه ۱۰۵ کیلومتر بوده که هزینه ای بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال برای اجرای آن صرف شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای پروژه فیبرنوری کشکان - کوهدشت به طول ۵۰ کیلومتر و هزینه ۶۵۰ میلیارد ریال، مسیر جایگزین بین خرم آباد و کوهدشت برقرار شد که این امر منجر به کاهش وابستگی به فیبرنوری شرکت ارتباطات زیرساخت می شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای پروژه ۱۱۰ کیلومتری فیبرنوری آزادراه خرم آباد به پل زال بیان کرد: تقویت زیرساخت های ارتباطی شهرهای پلدختر، چگنی و کوهدشت و اتصال مراکز مخابرات و سایت های اپراتورهای سیار مسیر به شبکه فیبرنوری از مزایای این طرح بوده و ۱۸۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

ایجاد ۱۱۶ سایت مخابراتی در لرستان

مدیر مخابرات منطقه لرستان افزود: همچنین ایجاد ۹۹ سایت روستایی، ۱۷ سایت شهری، چهار دکل و ۳۰ پروژه ارتقای فناوری تاکنون توسط این شرکت عملیاتی شده است.

شمسی فر در خصوص برنامه های سال جاری گفت: اتصال تمامی فرمانداری ها و بخشداری ها به شبکه فیبر نوری و وزارت کشور و ۱۳۰ ناحیه سپاه استان در دستور کار قرار دارد که در مرحله اول ۳۰ ناحیه به شبکه فیبر نوری متصل می شود.

وی همچنین از اتصال پاسگاه های انتظامی به شبکه فیبر نوری خبر داد و عنوان کرد: با همکاری نیروی فراجای استان تمامی پاسگاه ها طبق برنامه اولویت بندی شده به شبکه متصل خواهند شد.

شمسی فر با بیان اینکه شبکه فیبر نوری خانگی و کسب و کارها در بیش از ۱۸ شهر و ۴۱ روستای بالای ۵۰۰ خانوار استان در حال انجام است افزود: بر این اساس اجرای ۹۰ پروژه فیبر نوری بین شهری و ۵۰ کیلومتر بین روستایی در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: همچنین در راستای تکمیل پروژه "نجما" (نهضت جهادی مخابرات ایران در حوزه فیبرنوری) تمامی بانک های استان با بیش از ۲۰۰ شعبه به شبکه فیبر نوری متصل شده است.

تاکنون ۲۱۵ کیلومتر عملیات حفاری برای اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در استان انجام شده و کار احداث فیبر ( شوتینگ) نیز در ۷۰ کیلومتر صورت گرفته است.

در مجموع بیش از چهار هزار کیلومتر فیبر نوری در لرستان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha