۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۷
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85475019
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

واگذاری اینترنت فیبر نوری منازل و مشاغل در لرستان آغاز شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: واگذاری سرویس اینترنت فیبر نوری منازل و کسب و کارها موسوم به ( FTTH ) در خرم آباد و دورود آغاز شده است.

مجتبی صارمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کار احداث و راه اندازی این زیرساخت در مناطق یک تا سه شهر دورود و منطقه قاضی آباد خرم آباد به اتمام رسیده و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت iranfttx.ir و یا اپراتورهای مربوطه نسبت به خرید اشتراک اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سرویس اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری توسط اپراتورهای آسیاتک و مخابرات در لرستان عرضه می شود تصریح کرد: بر اساس سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات ، مصوب شورای عالی فضای مجازی و در راستای این پروژه ، امکان دسترسی منازل، کسب و کارها، سازمان ها، مراکز آموزشی و پژوهشی به اینترنت با سرعت حداکثر یک هزار مگابیت بر ثانیه فراهم خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با تاکید بر اینکه اتصال مدارس به این شبکه پرسرعت ، مصداق عینی عدالت آموزشی است افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های اولویت دار وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری است که در این راستا پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها از سال گذشته برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش آغاز شد.

صارمی یادآور شد: بر این اساس باید ۸۰ درصد کسب و کارها و منازل به این خدمت مجهز شوند که سهم لرستان معادل ۲۸۰ هزار مشترک است اما هدفگذاری برای ارائه این سرویس به تمامی ۳۴۰ هزار مشترک صورت گرفته و عملیات اجرای نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون ۲۱۵ کیلومتر عملیات حفاری برای اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در استان انجام شده و کار احداث فیبر ( شوتینگ) نیز در ۷۰ کیلومتر صورت گرفته است .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در خصوص هزینه های این خدمت گفت: تامین فیبر نوری تا درب منازل رایگان است و پس از آن با توجه به درخواست متقاضیان در محیط های شخصی، هزینه های مختلفی برای خرید اشتراک توسط اپراتورها دریافت می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha