مسوولان سیستان و بلوچستان؛ مسیر خدمت شهید جمهور را ادامه می‌دهیم

زاهدان- ایرنا- - مسوولان سیستان و بلوچستان،مردمی و میدانی بودن رئیس جمهور شهید را ۲ ویژگی شهید آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» برشمردند و اعلام کردند ادامه دهنده مسیر ایشان خواهند بود.

به گزارش ایرنا، از همان روزهای اول که حکم ریاست‌جمهوری رئیسی در ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در مراسمی از سوی رهبر جمهوری اسلامی تنفیذ شد و او به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران با امضای مردم برای رضای خدا و خدمت به خلق خدا پا به عرصه سخت ریاست جمهوری گذاشت شب و روز را بر خود حرام کرد گاه از محروم ترین نقاط ایران با همان مهربانی و عطوفت حتی با پاهای برهنه همراه و همگام مردم شد تا دردهای آنها را بشنود او همتی بلند برای پیشرفت کشور و آبادانی زیر ساخت‌های مهم و حیاتی آن داشت.

با انتخاب شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی که با شعار "دولت مردمی ایران قوی" پای کار آمد رسیدگی به مشکلات مردم و ضعف‌ها و کاستی‌های برجا مانده از دولت‌های قبل شتاب بیشتری گرفت به طوریکه در سیستان و بلوچستان طرح هایی را به سرانجام رساند که سال‌ها زیر سایه بی توجهی و کمبود اعتبارات لازم مانده بودند از راه ها، و بزرگ راه‌ها، گرفته تا سدها، پل ها، کارخانه ها بسیاری از پروژه های دیگر که انتظار آمدنش را می کشیدند تا به دست مبارک ایشان افتتاح شوند و غبار محرومیت از چهره شهرهای سیستان و بلوچستان به بزرگ همتی رئیس جمهور بردارد و صد حیف که شهید جمهور رفت و صد شکر که یادگار خدمتش در جای جای این سرزمین باقی است.

رییس جمهور شهید در دور اول سفرهای استانی، سیستان و بلوچستان را به عنوان مقصد دوم سفرهای خود انتخاب کرد که این امر نشان دهنده توجه ویژه ایشان به استان بود او مشکلات اولویت دار را پیدا و حل می‌کرد و منجر به این شده بود که اکنون در این استان بسیاری از کارهای عقب افتاده انجام شود این اقدامات در طول سه سال انجام شد و سبب شد مردم در طول این سه سال به انقلاب امیدوار شوند و اگر ادامه دار می‌بود به طور حتم در وضعیت بهتری قرار می‌گرفتیم.

مسیر خدمت شهید جمهور را ادامه می‌دهیم

مسیر خدمت نباید دچار وقفه شود

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خبر شهادت رئیس جمهوری کشورمان بسیار تکان دهنده و غیرمنتظره بوده چرا که ما منتظر سفر ایشان به استان و افتتاح پروژه های مختلف بودیم.

رضا شریفی بیان کرد: از شخصیت شهید حضرت آیت الله سید ابرهیم رئیسی چیزی که دریافت کردیم به عنوان عضو کوچکی از دولت مردمی، ایشان واقعا به شعاری که در خصوص مردمی بودن و دولت مردمی داده بودند صادق الوعد بودند واقعا از این جهت افتخار می‌کنم که عضو کوچکی از دولتی هستم که حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهورش بودند.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم راه و مشی رئیس جمهور شهید خود را ادامه دهیم قطعا منویات ایشان ذیل رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به همه همکاران، مدیران، فرمانداران سپرده شده که مسیر خدمت نباید دچار وقفه شود بنابراین پروژه هایی که قرار بود بود به دست حضرت آیت الله رئیسی افتتاح شود باید با همان کیفیت در کوتاه ترین زمان افتتاح و به بهره برداری برسد.

وی میدانی بودن، جهادی عمل کردن، بی ادعا بودن و مردمی بودن، فراجناحی بودن را از ویژگی‌های شخص آیت الله رئیسی عنوان کرد و افزود: امیدواریم بنده و امثال بنده بتوانیم این خصوصیات را سرلوحه کارمان در حوزه خدمت قرار دهیم.

مسیر خدمت شهید جمهور را ادامه می‌دهیم

شهید رئیسی احیاگر حقوق عانه مردم بود

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز زاهدان نیز ضمن ابراز تأثر از شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه ایشان در سانحه هوایی، گفت: رئیس جمهور محبوب مردمی ایران کسوت قضاوت را بر تن داشتند و از مقام قضاوت با نام قاضی عادل شناخته می‌شد ایشان بسیار قاطع در راه اجرای احکام اسلامی به حیطه اجرایی کشور جمهوری اسلامی ایران قدم گذاشتند.

ابوالفضل احمدزاده با بیان اینکه رئیس جمهور شهید کشورمان خصایص و ویژگی های بارزی داشت بیان کرد: این شهید بزرگوار مردمی بود و در راه عدل، عدالت و راه حق به داد مردم می رسید و برای خدمت به مردم سر از پا نمی شناخت.

وی خاطرنشان کرد: شهید آیت الله ابراهیم رئیسی قاضی بود و ما هم افتخار می کنیم با امضای این شهید در این راه و این مسیر گام برداشتیم شهید رئیسی احیاگر حقوق عامه مردم بود.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز زاهدان خاطرنشان کرد: از مسوولان، مدیران، فرمانداران و همه افرادیکه به نوعی به مردم خدمت می‌کنند می‌خواهیم در سیستان و بلوچستان که یک استان با نماد مذهب شیعه و سنی است با تمام توان به مردم خدمت کنند.

بیشتر بخوانید:

شهید آیت الله رئیسی باعث وحدت امت اسلامی شد؛ خدمت به مردم سرلوحه کارها باشد

سیستان و بلوچستان در سوگ و ماتم سرباز نظام و خدمتگزار مردم

انتظار آمدنت حسرت شد

مسیر خدمت شهید جمهور را ادامه می‌دهیم

برخی خدمات دولت سیزدهم با طول دوران بعد از انقلاب برابری می‌کرد

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان از استان های کمتر توسعه یافته که این موضوع به دلیل عدم توجه به استان در رژیم ستم شاهی بوده است اما در سال های گذشته علی رغم خدمات نظام در بسیاری از بخش ها به واسطه عدم توسعه مشکلاتی در استان وجود داشته است که با استقرار دولت شهید آیت الله رئیسی توجه ویژه ای به استان شد.

منصور بیجار؛ میدانی بودن شهید رئیسی را یکی از خصوصیات بارز وی بیان کرد و افزود: رئیس جمهور شهید، سیستان و بلوچستان را به عنوان دومین استان در سفرهای استانی خود انتخاب کرد و به صورت میدانی و با کمترین تشریفات در نقاط مختلف استان حضور پیدا کرد.

وی تصریح کرد: سید ابراهیم رئیسی با اشراف کاملی که نسبت به سیستان و بلوچستان پیدا کرده بود برنامه‌های خوبی را مدیریت کرد و با تمام محدودیت هایی که به لحاظ منابع مالی در دولت ایجاد شده بود این استان را به صورت ویژه دید.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در دولت سیزدهم اتفاقات بسیار خوبی در حوزه زیرساخت ها در سیستان و بلوچستان رخ داد که این موضوعات در کمتر از سه سال اتفاق افتاد که برخی از این اقدامات با طول دوران بعد از انقلاب برابری می‌کرد.

شهید سید ابراهیم رئیسی با اشراف کاملی که نسبت به سیستان و بلوچستان پیدا کرده بود برنامه‌های خوبی را مدیریت کرد و با تمام محدودیت هایی که به لحاظ منابع مالی در دولت ایجاد شده بود این استان را به صورت ویژه دید

وی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم نگران تامین آب بیش از ۳۵ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در حوزه سیستان و شهر زاهدان بودیم اما با دستوراتی که رئیس جمهور دادند و با کارهای جهادی و انقلابی که انجام شد، طرح اضطراری تامین آب سیستان و زاهدان انجام شد که قرار بود که با دست مبارک ایشان به بهره برداری برسد اما مردم استان این توفیق را نداشتند.

بیجار به طرح انتقال آب از دریای عمان و شیرین سازی آن اشاره کرد و افزود: این طرح و همچنین طرح انتقال آب دشت تهلاب زاهدان پیشرفت خوبی در این دولت داشته همچنین در حوزه آموزش که یکی از نیازهای استان بوده صد در صد کلاس‌های مورد نیاز استان ساخته شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب حدود هفت و نیم کیلومتر در سال بزرگراه ساخت می‌شد اما در دولت سیزدهم این رقم به بیش از ۱۱۰ کیلومتر در سال رسید و بنا بود تا پایان دولت این عدد رو به بیش از ۱۵۰ کیلومتر برسانیم که نشان می‌دهد خدمات این دولت با آنچه در دولت‌های قبلی اتفاق می افتاده بی نظیر بوده است.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: رئیس جمهور کشورمان انسانی بسیار مردمی بود به طوریکه در سیل اخیری که در بلوچستان رخ داد شاهد حضورشان در مناطق سیل زده بودیم که در پایان سفر خود بیان کرد "من خیالم راحت بود که بالاخره حتما مدیران سیستان و بلوچستان مخصوصن استاندار این بحران را مدیریت می کنند و با کمک بقیه مشکل مردم را حل می کنند".

ان‌شاالله خداوند به ما توفیق دهد راه شهید رئیسی را ادامه دهیم

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: رئیس جمهور شهید انسانی دلسوز مردم و همیشه در میدان و صحنه بود که مردم عاشق شخصیت ایشان بودند.

سردار عوضعلی فقیری ادامه داد: این شهید به لحاظ اعتقادی فردی مومن، دلسوز و ولایت مدار و فردی محبوب برای مردم شیعه سنی و سیستان و بلوچستان بود که همه مردم این منطقه ارادت خاصی نسبت به ایشان داشتند قرار بود چند روز آینده شاهد حضور رئیس جمهور در استان باشیم اما توفیق میزبانی از او حاصل نشد فقط امیدوارینم خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم ادامه دهنده راه ایشان برای مردم باشیم.

وی بیان کرد: شهید آیت الله رئیسی با توجه به روحیه جهادی و از سوی دیگر تجاربی که در پست‌های مختلف به دست آورده بود برای خدمت به مردم پای کار آمد و از تجارب ارزشمند خود استفاده کرد تا چره محرومیت را از جای جای کشور بزداید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی در راه خدمت به مردم به شهادت رسید؛ بنابراین ما باید ادامه دهنده راه او باشیم و بدون کوچکترین وقفه ای خدمت صادقانه به مردم را ادمه دهیم.

مسیر خدمت شهید جمهور را ادامه می‌دهیم

مسیر جهادی شهید آیت الله رییسی ادامه دارد

فرماندار ویژه شهرستان زابل نیز گفت: شهادت آیت الله رئیسی خللی در خدمت جهادی و خستگی ناپذیر مسوولان به مردم و جامعه ایجاد نمی‌کند و این مسیر پر افتخار خدمت با تمام توان ادامه دارد.

علیرضا ملاشاهی اظهار کرد: شهید آیت الله رییسی خدمت صادقانه به مردم و تا پای جان با تلاش خستگی ناپذیر و روحیه جهادی در خدمت مردم بودن را به ما آموزش داد، امروز تکلیف برای ما سنگین‌تر شد و همان گونه که شهید آیت الله رئیسی به ما آموزش داد، باید در راه خدمت جهادی به مردم سر از پای نشناخت.

وی با بیان اینکه شهید رییسی به ما آموزش داد که برای محبوب و مردمی بودن باید برای خدا کار کرد و در کنار و همراه مردم بود افزود: رییس جمهور مردمی ایران لحظه‌ای در کار، فعالیت و تلاش، سرکشی از اقصی نقاط کشور و رسیدگی به مشکلات مردم کوتاهی نکرد، آیت‌الله رییسی بوی شهادت می‌داد و همانند شهدا زندگی می‌کرد و خدا هم در شب ولادت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) او را خرید و به رفقای شهیدش سردار سلیمانی و شهیدان رجایی و باهنر پیوست.

آیت‌الله رییسی بوی شهادت می‌داد و همانند شهدا زندگی می‌کرد و خدا هم در شب ولادت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) او را خرید و به رفقای شهیدش سردار سلیمانی و شهیدان رجایی و باهنر پیوستفرماندار ویژه شهرستان زابل عنوان کرد: براساس فرموده‌های رهبر معظم انقلاب، کشور ما کشور امام رضا(ع) است و تا علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) را داریم، سکینه و آرامش به کشور و مردم ایران و رهبر صبورمان که تکیه‌گاه و پشتیبان ملت است، نازل خواهد شد.

وی با بیان اینکه روح شهیدآیت الله رییسی از خدمات صادقانه به مردم شاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود که در روزهای آینده شهید آیت الله رییسی در راستای سفر استانی به سیستان سفر کند و طرح‌هایی که با الهام از روحیه خستگی ناپذیر دولت سیزدهم در این منطقه اجرا شده است، با حضور وی به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایرنا، بعدازظهر روز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

از جمله سرنشینان این بالگرد، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، آیت‌الله «آل هاشم» امام جمعه تبریز، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی بودند. در جریان این حادثه همه سرنشینان بالگرد به شهادت رسیدند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۳ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود. وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha