امام جمعه زاهدان: شهید آیت‌الله رئیسی از پاسخگویی به مردم خسته نمی‌شد

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی از پاسخگویی به مردم خسته نمی‌شد گفت: انقلاب اسلامی تا به حال مستظهر لطف خداوند متعال بوده و با هدایت و رهبری امامین انقلاب پیش رفته است و همچنان به این لطف الهی امیدوار هستیم و باوجود غمی که در دل داریم هرگز نگران آینده نیستیم.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی در مراسم سوگواری شهادت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ضمن عرض تسلیت شهادت شهید جمهور اظهار کرد: ما راضی به قضای الهی و تسلیم در برابر امر و حکمت خداوند متعال و امیدوار به لطف و عنایت او هستیم، چنانچه که انقلاب اسلامی ما همواره به لطف و عنایت الهی مستظهر بوده و با وجود همه فراز و فرودها در طول دوران انقلاب اسلامی، انقلاب ما به لطف الهی و به لطف رهبری امام خمینی(ره) و سپس رهبری، رهبر معظم انقلاب توانست با قوت مسیر خود را دنبال کند.
وی افزود: خداوند متعال انسان را آفرید تا گل سر سبد عالم آفرینش باشد و این معجزه الهی می‌تواند به مقداری رشد کند تا از ملائکه هم برتر باشد و در مقابل می‌تواند سقوط کند و از چهارپایان هم بدتر باشد.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: انسان در صورتی می‌تواند به قله کمال برسد که از استعدادها و ابزارها به درستی استفاده کند تا به نتیجه برسد و یکی از راه حل‌های آن این است که انسان توانمندی و استعداد خود را بشناسد و به آن باور داشته باشد.
وی اظهار کرد: اگر به استعدادهای خود باور داریم باید از آن استفاده بهینه داشته و برای شکوفایی آن تلاش کنیم.
آیت‌الله محامی تاکید کرد: اساتید حوزه و دانشگاه باید جهت شکوفاسازی استعدادهای شاگردان خود تلاش کنند و رهبر معظم انقلاب هم سال‌ها قبل در جلسه‌ای مطرح می‌کردند که اگر بتوانید استعدادها را شناسایی و آن را شکوفا کنید کار شما کار پیغمبران است.
وی افزود: باید صبر، حوصله داشته و سختی‌ها را تحمل کنیم چرا که موفقیت بدون کار و تلاش حاصل نخواهد شد و با راحت طلبی در هیچ عرصه‌ای موفقیت ایجاد نمی‌شود بلکه باید در میدان‌های سخت قدم گذاشت و با توکل به خداوند متعال کار و تلاش کرد و در تعبیری آمده که در میدان نبرد کوتاهی شمشیر را با بلندی گام‌هایت جبران کن.
امام جمعه زاهدان گفت: شهید آیت‌الله رئیسی یکی از مصادیق این نکات است و ایشان کسی بودند که در پنج سالگی پدر خود را از دست دادند و با سختی‌های زیادی جهت امرار معاش روبرو بودند و در چنین فضایی باور داشت که می تواند رشد کرد و در دوران انقلاب پای کار آمد و از توانایی‌های خود در مسیر صحیح استفاده کرد.
وی ادامه داد: ایشان در سِمَت‌های مختلف مسوولیت داشتند و حتی در جایگاه ریاست قوه قضائیه قرار داشتند اما با این حال باز هم جهت ارائه خدمت به مردم پا به میدان گذاشت و با وجود آگاهی از سختی‌ها و مشکلات پیش رو کار خود را در جایگاه ریاست جمهور دنبال کرد.

بیشتر بخوانید:

زیر چتر ولایت و در خیمه انقلاب به سربازی خود ادامه دهیم

مِهر آیت الله رئیسی در قلب شیعه و سنی ماندگار است/ سید محرومان؛ روحیه خستگی ناپذیر داشت

استاندار سیستان و بلوچستان: راه شهید جمهور را با جدیت ادامه می‌دهیم

امام جمعه زاهدان: شهید آیت‌الله رئیسی از پاسخگویی به مردم خسته نمی‌شد

با شهادت رئیس جمهور باوجود غمی که در دل داریم هرگز نگران آینده نیستیم
آیت‌الله محامی ضمن اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) عنوان کرد: امام رضا(ع) فرموده‌اند: «لا یَتِمُّ عَقْلُ امْرِء مُسْلِم حَتّی تَکُونَ فیهِ عَشْرُ خِصال: أَلْخَیْرُ مِنْهُ مَأمُول، وَ الشَّرُّ مِنْهُ مَأْمُونٌ، یَسْتَکْثِرُ قَلیلَ الْخَیْرِ مِنْ غَیْرِه» امام رضا (ع) در روایتی به ۱۰ خصلت از نشانۀ کمال عقل اشاره کرده است و عنوان کرده عقل شخص مسلمان تمام نیست، مگر این که ۱۰ خصلت را دارا باشد ابتدا کسی که از او امید خیر باشد و از شر او همه در امان باشند و از پاسخگویی مردم خسته نمی‌شود و ریاست محترم جمهور این گونه بودند و مقام معظم رهبری از ایشان رضایت داشتند و خاطرمان جمع بود که این دولت در مسیر انقلاب و براساس خط و مشی تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب پیش خواهد رفت و همگان به خیر و خوبی آن امیدوار و از شر و بدی آن‌ها همه در امان هستند و شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی یک مصداق و نمونه از این نکات بودند.
وی افزود: ما در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اگر بخواهیم به درستی انجام وظیفه کنیم باید دانشجو و طلبه خود را این گونه بار بیاوریم تا به استعدادهای خود ایمان داشته باشد و برای شکوفاسازی استعدادهای خود تلاش کنند و اهل ایمان به خدا و مرد میدان باشد و از هیچ چیز نهراسد که اگر شاگردان خود را این گونه تربیت کنیم آینده کشور را تضمین کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: لازمه کار این است که عقل، ایمان، توکل به خدا، عزم راسخ و علم و معرفت را در میان شاگردهای خود نهادینه کنیم که چنین انسانی در هر کجا باشد یک وجود نورانی و کارآمد خواهد بود و مملکت را رو به پیشرفت خواهد برد.
وی گفت: انقلاب اسلامی تا به حال مستظهر لطف خداوند متعال بوده و با هدایت و رهبری امامان انقلاب پیش رفته است و همچنان به این لطف الهی امیدوار هستیم و با وجود غمی که در دل داریم هرگز نگران آینده نیستیم چرا که رهبر معظم انقلاب ستون خیمه انقلاب هستند و امیدواریم خداوند سایه ایشان را مستدام بدارد و هر کس در هرجایی که هست با هدایت رهبر معظم انقلاب، کار خود را با قوت و قدرت پیش ببرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha