امام جمعه یاسوج: آیت الله رئیسی خادم مردم و اسلام بود

یاسوج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در اجتماع عظیم عزاداران شهید جمهور گفت: آیت الله رئیسی در همه لحظات خادم اسلام و قرآن بود و انسانی بود که شبانه روز برای خدمت بی منت به مردم تلاش می کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید نصیر حسینی روز سه شنبه در اجتماع مردمی عزاداران آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی «شهید جمهور» و هیات همراه، اظهار کرد: مقام معظم رهبری و ملت به شهید آیت الله رئیسی اعتماد کردند و شهید جمهور در همه میدان ها عالمانه، حکیمانه، مجاهدانه و خستگی ناپذیر حضور داشت و خداوند هم پاداش بزرگ شهادت را نصیب او کرد.

افزود: انسان های بزرگ در راه خداوند به درستی قدم می گذارند آنقدر ارزشمند می شوند و خداوند جان آنان را می خرد، خداوند جان شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی را خرید.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در دوران ریاست جمهوری ۲ بار به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد، همه مناطق را گشت زد و بالگرد او بر فراز این استان پر می کشید و بوی عطر رئیس جمهور را می داد.

وی ادامه داد: امروز باید بگوییم متاسفانه بالگرد او دیگر برنگشت، نذر ها و دعاها کردیم اما بالگرد او برنگشت. امروز نه تنها ایران بلکه همه دنیا عزادار شده اند.

آیت الله حسینی ادامه داد: بسیاری از کشورهای اسلامی عزادار شده اند و عزای عمومی اعلام کرده اند.برای خیلی از دشمنان جای تعجب داشت که چگونه این مسئله جهانی شده است.

وی تاکید کرد: این شهید بزرگ، مخلص بود و ریا کار نبود و بزرگ منشانه رفتار می کرد.اخلاق و جذبه ای در سفر به این استان داشت. می گفت بگذارید مردم حرف هایشان را بزنند.نهیب می زد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در بالگرد که از بهمئی برای افتتاح جاده ملی پاتاوه به دهدشت برگشتیم مشغول به نماز بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آئین گفت: ایام حزن انگیزی برای همه مردم ایران و هم استانی هاست، از لحظات اولیه شنیدن بروز حادثه برای بالگرد شهید جمهور نگرانی و اضطراب همه را فراگرفت.

سید علی احمد زاده افزود: انقلاب اسلامی در ابتدا با حوادث تلخ بسیاری روبرو بوده است و قبلا شهید رئیس جمهور هم داشته ایم. شهید رجایی مدت کوتاهی رئیس جمهور بود که به شهادت رسید.

احمدزاده تاکید کرد: شهید باهنر نخست وزیر کشورمان، رئیس دیوان عالی کشور و ۷۲ شهید حزب جمهوری اسلامی، فرماندهان عالی رتبه در ارتش و سپاه و فرماندهان بزرگ در جنگ و در راس آن ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را از دست داده ایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با این وجود کمر انقلاب نشکست و برغم تلاش دشمن مردم پای نظام و انقلاب ماندند و دشمن ناامید شد.

احمدزاده بیان کرد: اکنون هم یک شخصیت برجسته، مرد میدان، عالم دین، تحصیلکرده دانشگاه در جایگاه ریاست جمهوری و نیروی شاخص و شناخته شده در جبهه مقاومت بود.

وی تاکید کرد: دلهایمان پر از اندوه و غم است برای رئیس جمهوری که همه درجات عالی برای خدمت به مردم را گذرانده است و در دستگاه قضایی به عنوان دادستان همدان، دادستان کرج، دادستان تهران، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و دادستان کل ایران و رئیس قوه قضائیه و خادم امام رضا و منتخب مردم به عنوان رئیس جمهور خدمت کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: شخصیتی منحصر به فرد بود و بارها در نشست های مختلف می فرمودند این خواسته رهبر است و ما مکلف به اجرا هستیم و نباید روی زمین بماند.

احمدزاده عنوان کرد: همه چیز را در راستای ولایت اهل بیت و ولایت ولی خدا می دانست و در این راستا تفکرش بود. قدردان مردم بود و خدمت به مردم را با عشق و علاقه و اخلاص با تمام وجود قبول داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم روستاها در جاده پاتاوه به دهدشت جمع شده بودند و او صادقانه ایستاد و بی ادعا با مردم حرف می زد و عشق او خدمت به مردم محروم بود.

احمدزاده ادامه داد: شخصیتی بود که در تبعیت بی چون و چرا از رهبر هیچگاه کوتاه نیامد و در این ۲ سال و قبل از آن به طور محض تسلیم رهبر بود.

وی گفت: در مدت یک سال و نیم، ۲ بار به این استان سفر کرد و می گفت باید به مردم این استان خدمت شود، دل در گرو مردم داشت.توجه به ارتباط با همسایگان و تعامل با همسایگان، طبق فرموده رهبری سرلوحه کارش بود. حتی با عربستان مشکل مان را رفع کردیم.

احمدزاده تصریح کرد: وزیر خارجه کشورمان به عنوان حاج قاسم جبهه دیپلماسی بود و شخصیتی عالی قدر در جبهه مبارزه با کفر بود.

اجتماع مردمی عزاداران آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی «شهید جمهور» و هیات همراه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، در شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha