دیپلماسی فعال توان دولت جمهوری اسلامی را به اوج قدرت رساند

یاسوج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رویکرد تحول گرایانه و دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ظرف حدود سه سال گذشته ایران را به اوج قدرت و عزت روز افزون در عرصه بین المللی رساند.

به گزارش ایرنا، سید جواد هاشمی صبح امروز (پنجشنبه سوم خردادماه) در مراسم گرامیداشت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای همراه که در فرمانداری شهرستان بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی حدود ۴۰ سال در این انقلاب خدمت کرد و در این مدت نقطه تاریکی در دوران زندگی شخصی، اداری و مدیریتی‌ایشان دیده نشده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و مدیریتی آیت‌الله رئیسی، افزود: رئیسی پرچم‌دار مبارزه با فساد است، ریاست جمهوری او نتیجه انتخاب مردم بوده است و اکنون خداوند متعال هم انتخاب مردم را تأیید و مقام والای شهادت را به او عطا کرد.

هاشمی با برشمردن برخی از خدمات دولت سیزدهم، تصریح کرد: حذف ارز ترجیحی که در همه دولت‌ها مغفول مانده بود که در این دولت اجرا شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شروع دولت آقای رئیسی با آغاز بیماری خطرناک کرونا مواجه بود که به‌خوبی مدیریت شد و خیلی سریع این بیماری کنترل شد.

وی افزود: اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان یکی دیگر از خدمات دولت سیزدهم بود و به اعتراض و نگرانی فرهنگیان پایان داد.

هاشمی قدامات دولت رئیسی در حوزه اقتصادی را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: در همه دولت‌ها رشد اقتصادی کشور منفی بود اما رشد اقتصادی در دولت آقای رئیسی بر اساس اعلام بانک جهانی ۶ درصد رشد داشته است.

وی پیوستن ایران به سازمان شانگ‌ها و دیگر سازمان‌های اقتصادی از دیگر اقدامات بی‌نظیر این دولت دانست و بیان کرد: در گذشته ارتباط کشور ما با اکثر کشورهای دنیا قطع بود؛ اما اکنون با تمام کشورهای دنیا ارتباط قرار کرده‌ایم و این ارتباطات جهانی مثال زدنی است و حضور بالای ۹۰ هیئت عالی رتبه دنیا در مراسم تشییع رئیس جمهور به همین دلیل است.

وی اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی به دولت قدرت دارد و در دیپلماسی کشور تحول ایجاد کرد. همه گزینه‌های روی میز استکبار به زیر میز رفت. جمهوری اسلامی به قدرت بلامنازع تبدیل شده تاجایی که پایگاه‌های امریکا و اسرائیل را زدیم و کسی جرأت نکرد به ایران بگوید؛ بالای چشمت اَبرو است.

وی با تأکید بر اینکه دیپلماسی دولت تحول ایجاد کرد، گفت: بر اساس این دیپلماسی ایران به بالاترین اوج قدرت در این سه سال رسید. ابراز تأسف پوتین رئیس جمهور روسیه و دیگر رؤسای جمهور کشور از نشانه‌های دیپلماسی فعال و قدرت و توان این دولت در سطح بین‌المللی بوده است.

وی‌امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید را پایه‌گذار دیپلماسی نوین در جهان خواند و گفت: او به تمام قوانین بین‌الملل آشنا بود. او با تمام قدرت‌های جهان با زبان دیپلماسی مبارزه‌اندیشه‌ای می‌کرد. هم در دانشگاه کرسی تدریس داشت و هم نظریه پرداز توانمندی در عرصه بین‌الملل بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: شهدای خدمت به نظام اسلامی و انقلاب آبرو دادند که خیلی‌ها هنوز هم سعی دارند آن را ناکارآمد جلوه دهند.

وی افزود: چه تعداد پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در کشور به ویژه این استان در طول این سه سال دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید. او بیش از هزار شبانه روز بی‌خوابی و خستگی را برای درمان دردهای مردم تحمل کرد.

آیت الله رئیسی همیشه با مردم و کنار مردم بوده است. هم کار عمرانی انجام می‌داد و هم کنار مردم بوده و حرف آن‌ها را می‌شنید. در طول خدمت او یک نفر ازایشان بداخلاقی ندید.

هاشمی بیان کرد: آیت الله رئیسی تحول خواه، اخلاق‌مدار و برنامه ریز بود و این قدر تلاش کرد که به مقام شهادت رسید.

وی به ساده زیستی و پاک دستی آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی ۴۰ سال در این مملکت خدمت کرده و الان بروید و ببینید وضعیت زندگی مادرش را، برخی از همسایه‌های او می‌گفتند که ۲۵ سال همسایه مادر رئیس حمهور بودیم و ما نمی‌دانستیم که‌ایشان چه کسی است. ۴۰ سال مدیر بوده و مادرش در یک خانه ۷۰ متری سکونت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ولایتمداری و تبعیت محض از فرمابشات مقام معظم رهبری را از دیگر ویژگی‌های آیت الله رئیسی دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری آیت الله رئیسی را برادری با کفافیت خطاب می‌کنند.

وی آیت الله رئیسی را منشأ خدمات زیادی دانست و گفت: وقتی تولیت آستان قدس را به‌ایشان واگذار می‌کنند، خادم یاران امام رضا (ع) را در سراسر کشور راه‌اندازی کرد تا همه مردم ایران از خدمات حرم امام رضا (ع) بهره‌مند شوند.

هاشمی با بیان اینکه شهدای خدمت هیچ چیزی را برای خودشان نمی‌خواستند، گفت: برای آن‌ها سربلندی و آبادانی مملکت و نظام مهم بود و همه تلاش خود را برای انسجام و وحدت در کشور انجام دادند. و

ی افزود: طرح جوانی جمعیت به خوبی در این دولت دنبال شد و رئیس جمهور تمام هم و غمش را برای اجرای این طرح گذاشت. معاون سیاسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیت‌الله رئیسی در مبارزه با فساد خط قرمزی نداشت.

هاشمی تأکید کرد: رویداد مهم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم که لازم است همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

دیپلماسی فعال توان دولت جمهوری اسلامی را به اوج قدرت رساند

فرماندار بویراحمد نیز گفت: امروز سومین روز حادثه دردناک و اندوهبار شهارت آیت الله رئیسی و تیم همراه و همچنین سوم خرداد ماه سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر است.

شهرام مهدوی مطلق افزود: مایه افتخار است در دولتی مسئولیت داریم که رئیس دولت شهید می شود.

وی ادامه داد: شهادت رویای ناتمام همه کسانی است که برای خدا و خدمت به مردم کار می کنند. آیت‌الله رئیسی دومین رئیس جمهور شهید است و رئیس جمهور ابدی ایران است.

مهدوی مطلق تاکید کرد: از این تاریخ فصل نوین دیگری در اذهان نسل جدید ایران اسلامی و خصوصا برای رفتن به سمت تمدن سازی ایران اسلامی با نام شهید رئیسی شکل گرفته است.

فرماندار بویراحمد عنوان کرد: تاکید کرد: شهید امیر زوایای ناگفته زیادی دارد، قبل از وزارت وی در امور خارجه کارمند وزارت بود و کرسی وی دانشگاه تهران یکی از شلوغ ترین کرسی های روابط بیت الملل بود و هست‌.

وی ادامه داد: در نظام بین الملل نظریات جدیدی را در بحث ترکیب میدان و مقاومت داشت. آیت الله آل هاشم نیز از نمایندگان ولی فقیه و امام جمعه های منحصر به فردی در آذربایجان شرقی بود و تبعیت محض از حاکمیت جمهوری اسلامی داشت.

مهدوی مطلق عنوان کرد: انگیزه و رغبت ما از این به بعد برای شادی روح شهدا، به مراتب بیشتر از گذشته خواهد بود. طبق فرموده مقام معظم رهبری، هیچ خللی در کار ما پیش نخواهد آمد، انتخابات را در پیش داریم و بیش از آنچه در گذشته بودیم اکنون با انگیزه تر تلاش خواهیم کرد و ذره ای از خدمت گزاری کوتاهی نخواهیم کرد.

مهدوی مطلق گفت: ۲ تفکر در سوم خرداد ماه حاکم بود، یکی می توانیم و دیگری نمی توانیم.تفکر می توانیم باعث شد که نه تنها خرمشهر بلکه وجب به وجب خاک را پس گرفتند و امروز هم می گوییم می توانیم و راه را ادامه خواهیم داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha