۲ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85483195
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دستاورد سفر هیات دولت سیزدهم به مازندران برای تکمیل محور مرزن‌آباد-دزدبن

نوشهر - ایرنا - اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در دور دوم سفر استانی هیات دولت به دیار علویان برای تکمیل طرح ملی محور مرزن آباد - دزدبن واقع در محور کندوان از جمله دستاوردهای ماندگار دولت مردمی در حوزه راه سازی کشور است.

به گزارش ایرنا، شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی به دیار علویان سفر کرد.

سفر نخست شهید آیت‌الله رئیسی به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که علاوه بر بهره برداری چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

هیات دولت در سفر دور دوم استانی به استان مازندران برای تکمیل طرح ملی چهار خطه کردن مسیر حدفاصل مرزن آباد - دزدبن حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است که از جمله دستاورد ماندگار دولت مردمی در حوزه راه سازی کشور است.

دستاورد سفر دولت سیزدهم به مازندران برای تکمیل محور مرزن‌آباد-دزدبن

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه سفر هیات دولت به مازندران در جمع مسوولان شهرستان چالوس گفته بود که یکطرفه شدن محور کندوان و بروز ایاب و ذهاب برای دست کم ۶۰ روستا در روزهای پایانی هر هفته یک چالش اساسی بوده که سال ها اهالی این روستاها طبق گزارش مسوولان مربوط در این نشست رنج می دهد بنابراین برای پایان بخشیدن به این دغدغه دولت این میزان اعتبار در نظر گرفته تا این طرح ملی هر چه زودتر انجام و تکمیل شود.

عملیات اجرایی این طرح به طول حدود ۲۰ کیلومتر از سال ۱۳۸۹ شروع شد و بر اساس برنامه اعلامی قرار بود از حدود پنج کیلومتر درست در امتداد قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال پیش از شهر مرزن آباد شروع و تا منطقه دزدبن در مسیر جاده کندوان ادامه یابد منتهی بنا به گفته برخی از کارشناسان و مسوولان روند اجرای این طرح به علت وجود موانع و بروکراسی های اداری با مشکلات و موانع فراوانی برخورد کرد به طوری که این وضعیت حتی به وقفه چندین ساله روند اجرای این طرح منجر شد.

رفع گره های کور ترافیکی در راستای بهره برداری از قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال در محدوده شهری مرزن آباد، جلوگیری از یکطرفه شدن جاده کندوان در زمان اوج سفرها از منطقه دزدبن تا مرزن آباد و در نهایت رفع نگرانی و دغدغه چندین ساله ساکنان نقاط شهری و روستایی پیرامون بخش مرزن آباد ناشی از این معضل ادامه دار از مهم ترین اهدافی بوده که برای اجرای این طرح پیش بینی شده است.

دستاورد سفر دولت سیزدهم به مازندران برای تکمیل محور مرزن‌آباد-دزدبن

وزیر کشور خاطرنشان کرد : مهم ترین راهبرد دولت توزیع عادلانه خدمات، امکانات و بهره مندی همه مردم از این سرمایه الهی است و نکته مهم تر آنکه گزارش شده مردم چالوس در زمان اوج سفرها و شلوغی جاده ها دچار رنج و عذاب می شوند برای رفع این مشکل هم باید مسوولان به ویژه مسوولان شهری طرحی ارایه دهند تا پی برده شود چه راهکاری می توان برای حل این مشکل ارایه کرد و این موضوع هم قابل پیگیری است چرا که شهروندان این شهر نباید با آمدن مهمان دچار زحمت شوند.

وحیدی با تاکید برآنکه مازندران را باید یکپارچه دید، خاطرنشان کرد : رفع نقاط حادثه خیز محور کندوان و تکمیل قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال از جمله موارد موکد رییس جمهور دولت مردمی است که مسوولان اجرایی باید اختصاص اعتبار یادشده برای تکمیل طرح ملی مسیر مرزن آباد - دزدبن تلاش وافر داشته باشند.

شهرستان چالوس با برخورداری از سه نقطه شهری و ۱۶۰ نقطه روستایی در غرب مازندران واقع است.

طرح ملی تعریض حدفاصل طویر مرزن آباد تا دزدبن واقع در جاده کندوان پس از گذشت ۱۴ سال که به بهره برداری نرسیده نگاه ویژه اعتباری دولت مردمی در ۲ سال گذشته و بویژه اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریالی اعتبار در سفر دور دوم هیات دولت به مازندران به این طرح راه سازی تکمیل آن را امیدوار کرده است.

ترافیک سرسام آور و وقوع تصادفات مکرر و خسارت مالی و جانی ناشی از آن از جمله پیامدهای تکمیل نشدن این طرح ملی راه سازی است که کارشناسان و مسوولان امر بر اتخاذ تدابیر ویژه ای برای حل آن تاکید داشتند.

مسوولان امر با اشاره به قدمت بیش از ۸۰ ساله جاده تاریخی کندوان اتمام این طرح را با توجه به مشکلات همیشگی مردم، مسافران و گردشگران به خاطر معضل ترافیک و حادثه خیزی مسیر ضرورتی اجتناب ناپذیر می دانند که دولت مردمی به امر مهم توجه کرد.

دستاورد سفر دولت سیزدهم به مازندران برای تکمیل محور مرزن‌آباد-دزدبن

طرح ملی و حیاتی است

در این پیوند، سرگرد محمد احمدی فرمانده پلیس راه کندوان با تاکید بر ضرورت شتاب بخشی به طرح تعریض طویر تا دزبن گفت : محور کندوان ملی و حیاتی بوده و با بهره برداری این طرح مشکلات مربوط برطرف خواهد شد.

احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مسوولان دست اندرکار و پیمانکار باید با هماهنگی و همکاری بیشتر در اتمام این پروژه راه سازی تلاش بیشتر داشته باشند و این طرح نیز یکی از دغدغه های پلیس نیز هست.

وی اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل محور مرزن آباد - دزدبن اقدام ماندگار دولت مردمی در حوزه راه سازی اعلام کرد.

فرمانده پلیس راه کندوان مقدار تردد روزانه خودروهادر این محور را ۳۰ هزار دستگاه اعلام و اضافه کرد : دغدغه های این محور به علت تعریض نشدن حدفاصل طویر مرزن آباد تا دزبن به ویژه در زمان پیک مسافران و گردشگران دوچندان می شود.

انتظار است زودتر تکمیل شود

سرگرد احمدی خواسته اهالی در اتمام این طرح راه سازی را بحق دانست و گفت: انتظار است که این طرح با تلاش و پیگیری مداوم مسوولان امر و تخصیص زودهنگام اعتبار یادشده هرچه زودتر به اتمام برسد.

دستاورد سفر دولت سیزدهم به مازندران برای تکمیل محور مرزن‌آباد-دزدبن

دستاوردی ماندگار

محمد شریفی فرماندار چالوس افزود: از زمان عهده دار شدن این مسوولیت از اواخر آبان سال گذشته تاکنون یکی از مهم ترین طرح های اولویت دار رفع موانع و مشکلات روند اجرایی این طرح به عنوان میراثی که از گذشته به این دولت رسیده بوده است.

وی خاطرنشان کرد : اختصاص اعتبار یادشده برای تکمیل محور مرزن آباد - دزدبن از جمله دستاوردهای دولت مردمی است که با همت جهادی تکمیل خواهد شد.

فرماندار چالوس اضافه کرد: جاده کندوان با توجه به آنکه نقطه اتصال پایتخت به غرب مازندران و استان گیلان است و بنابراین روزانه هزاران خودرو در این محور گذر می کند، ضرورت دارد با توجه به گردشکرپذیر بودن چالوس هرچه زودتر به سرانجام برسد.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت به خطه شمال کشور شامل استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن مسافت در تمام فصول به ویژه نوروز با استقبال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر مربوط به کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار ثبت شده روزانه به طور میانگین در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند که در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha