آمادگی صندوق توسعه ملی برای حمایت از ۲۰ پروژه مهم استان کرمان

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به دستاوردهای همایش کرمان آیدکس گفت: صندوق توسعه ملی در این همایش برای کمک به ۲۰ پروژه مهم استان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز پنجشنبه در آیین اختتامیه همایش فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان با عنوان رویداد آیدکس ۲۰۲۴ اظهار داشت: برگزاری همایش فرصت بی نظیری بود که همه اصحاب اقتصاد، توسعه، ابزارهای مالی، دانش بنیان ها، گردشگری، رسانه و غیره دور هم جمع شدند که با صحبت ها، ذهنیت ها ایجاد شد و این تغییر ذهنیت افق دید و نگاه را متفاوت کرد.

وی تاکید کرد: در حوزه‌های مختلف، مباحث در قالب کمیته ها جمع بندی، در دبیرخانه همایش پیگیری و هر ۶ ماه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گزارش شود.

استاندار کرمان افزود: در حوزه بورس با توجه به قانون جدید تامین مالی تولید و زیرساخت که قانون محترمی است با توجه به مباحث مطرح شده در همایش از این ظرفیت در استان استفاده می شود.

وی با اشاره به ظرفیت انرژی های خورشید در استان کرمان بیان کرد: در حوزه زیرساخت ها و آماده سازی زمین برای انرژی خورشیدی تعهداتی انجام گرفته است و برای تسهیلات و مجوزها نیز اقداماتی انجام خواهد گرفت.

فداکار با اشاره به صدور مجوزهای بی نام در حوزه انرژی خورشیدی در آینده نزدیک تاکید کرد: استان کرمان بهترین ظرفیت انرژی خورشیدی را دارد و در حالی که یک هزار و ۹۰۴ همت هزینه برق می کنیم اما ۲۶ همت برق می فروشیم که باید با استفاده از این انرژی هرینه کاهش پیدا کند.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجموعه برنامه ها برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد در سال جاری، نیازمند تجهیز منابع مالی و اگر بخواهیم تولید اتفاق بیافتد به سرمایه گذاری نیاز است.

محمدرضا پور ابراهیمی افزود: ما نیاز به چهار هزار همت منابع برای رشد هشت درصدی داریم که یک هزار و ۳۰۰ همت مربوط به منابع بانکی و ۶۰۰ همت نیز مربوط به انتشار اوراق ملی است.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز منابع مالی بر اساس جدول زمانبندی در فرصت های سرمایه گذاری هم از طریق سرمایه‌گذاری خارجی و سایر بخش ها مورد توجه قرار گیرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول سال‌های اخیر سهم استان کرمان در تولید ناخالص داخلی از ۳.۲ به چهار درصد افزایش پیدا کذد که حفظ و رشد آن به فرصت های سرمایه گذاری بستگی دارد.

پور ابراهیمی گفت: ما نمی توانیم تجربه شکست خورده سیاست های ارزی را انجام دهیم و فرصتی برای تجربه خطا و شکست در اقتصاد نداریم که اقداماتی برای اصلاح سیاست های ارزی انجام شد؛ در همین زمینه در اولین اقدام، تسهیل برای موضوع ارز تبادلی برای سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی انجام شده است که از ظرفیت های استان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ما از اصلاح سیاست های ارزی بانک مرکزی حمایت می کنیم و آن را نقطه شروعی برای اقدامات بعدی می دانیم.

به گزارش ایرنا این همایش در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی در شهر ماهان شهرستان کرمان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha