سرمایه گذاری در تولید دارو و محصولات سلامت محور اولویت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است

زاهدان - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: توسعه سرمایه گذاری‌ در تولید دارو و محصولات سلامت محور از جمله اولویت‌های اصلی این دانشگاه بوده که تاکنون در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حبیب غزنوی روز سه شنبه در نشست با معاون و مدیران حوزه غذا و داروی دانشگاه اظهار کرد: فرصت‌های بالقوه سرمایه‌گذاری در بازار دارو، امکان تحقیق و توسعه در زمینه غذا و دارو را فراهم کرده و باید از فرصت موجود با برنامه ریزی مناسب در این حوزه برای تامین بخشی از نیاز منطقه و به چرخش در آوردن چرخ تولید در این رشته استفاده شود.

وی افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری در زمینه دارو، می‌تواند به ارتقای رقابت‌پذیری صنعت دارو و جلوگیری از قاچاق آن کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: صنعت داروسازی در دنیا یکی از صنایع پیشرو، دانش بنیان و استراتژیک است که از لحاظ اقتصادی، ارزش افزوده بالایی را برای کشورها ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان باتوجه به موقعیت جغرافیایی، می‌تواند نقش اثرگذاری در صادرات و واردات دارو و اقلام سلامت محور داشته باشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات این معاونت در سال گذشته گفت: سیستان و بلوچستان نقطه خروجی کالای سلامت محور محسوب می شود به طوریکه بیش از ۹۵ درصد کالاهای سلامت محور از خارج استان جهت قاچاق وارد استان می شوند.

دکتر مصطفی صالحی زاده تصریح کرد: سیستان و بلوچستان قطب واردات برنج و کنجد در کشور است به نحوی که سالانه چندین هزار تن برنج و کنجد وارد گمرکات تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان می شود و نمونه برداری و انجام آزمون‌های تخصصی و اطمینان از سلامت آن بر عهده معاونت غذا و دارو است.

وی ادامه داد: تفویض اختیار رصد توزیع و عرضه شیرخشک در داروخانه های سراسر کشور به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال گذشته باعث ارتقا جایگاه این معاونت در سطح کشور شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت های معاونت غذا و دارو با پارک علم و فناوری سلامت و توسعه آزمایشگاه غذا و دارو از جمله برنامه های این معاونت در سالجاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha