روکش آسفالت ۹۰۳ کیلومتر راه اصلی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از لکه گیری و روکش آسفالت ۹۰۳ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در جنوب این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

شهرام مبارکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به‌ اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای و شبکه راه‌ها سرمایه‌های ملی محسوب شده و نقش اساسی در مبادلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند، روکش آسفالت مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان بویژه در مناطق کمتر برخوردار این استان در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

وی ادامه داد: در این راستا سال گذشته لکه گیری و روکش آسفالت ۴۳۶ کیلومتر راه اصلی، ۳۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۱۱۷ راه روستایی توسط راهداران این اداره کل انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان به دلیل همجواری با کشورهای آسیای میانه و دسترسی به آبهای آزاد جهانی، از مزیت ویژه‌ای در حوزه تجارت و ترانزیت برخوردار است و این امر ضرورت داشتن آسفالت مناسب راهها را دو چندان می کند.

وی تاکید کرد: هدف نگهداری راه، تقلیل میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تامین سطوح عبور مناسب، مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن بموقع به مقصد با تامین ایمنی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha