حدود ۱۵ هزار فقره کارت سوخت مهاجر در بلوچستان باطل شد

چابهار - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه چابهار(۱۳ شهرستان جنوب بلوچستان) گفت: بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ فقره کارت سوخت مهاجر در یک سال اخیر باطل شده است.

سید کیومرث کمالیار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با عنایت به ناترازی شدید میزان عرضه و مصرف فرآورده های نفتی در یک سال اخیر و با دقت نظر به موقعیت خاص منطقه چابهار و همجواری با مرزهای آبی و همچنین مرزهای خشکی و اختلاف شدید بین نرخ های رسمی فروش و عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی منطقه چابهار یکی از مستعدترین مناطق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به جهت قاچاق فرآورده های نفتی است.

وی با اشاره به اقدامات و تلاش‌های شبانه روزی کارشناسان منطقه نفتی چابهار در جهت حفظ و صیانت از سرمایه های ملی خاطرنشان ساخت: منطقه چابهار با تکیه بر توان کارشناسی کارکنان و همچنین بهره گیری از ظرفیت های نرم افزاری سیستم های سامانه هوشمند اقدام به رصد و در نهایت ابطال این تعداد کارت سوخت مهاجر کرده است.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه چابهار، به صرفه جویی انجام شده در این خصوص اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود و توضیحات ارایه شده با تمهیدات اندیشیده شده و با ارایه برنامه ای راهبردی توانستیم از سوء مصرف (برداشت) مقدار ۳۰ میلیون لیتر فرآورده نفتگاز به صورت سالانه و مقدار ۳۶ میلیون لیتر بنزین در سال صرفه جویی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بوده که از سال ۱۳۷۸، به دنبال تفکیک منطقه سیستان و بلوچستان به ۲ منطقه زاهدان و چابهار، به طور مستقل و متمرکز، به تامین و نگهداری و توزیع فرآورده‌های نفتی اقدام کرده ادامه داد: این منطقه با سه ناحیه سوخت رسانی، شامل ناحیه مرکزی چابهار، ایرانشهر و نیکشهر و حدود ۳۰۰ کیلومتر ساحل مَکُران در دریای عمان و مجاورت با اقیانوس هند، بیش از ۱۵۰ کیلومتر مرز خاکی با کشور پاکستان دارد و یکی از مناطق فوق العاده استراتژیک از نظر سوخت رسانی به شمار می رود.

کمالیار بیان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار مسوولیت تامین و توزیع فرآورده های نفتی را توسط حدود ۶۰ جایگاه و فروشندگی بر عهده دارد. این منطقه دارای ۲ تاسیسات ذخیره سازی در چابهار و ایرانشهر است.

حدود ۱۵ هزار فقره کارت سوخت مهاجر در بلوچستان باطل شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha