۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85474356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک بیشه خوار در دزفول به حبس محکوم شد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۹
کد خبر: 85474356
یک بیشه خوار در دزفول به حبس محکوم شد

دزفول – ایرنا - مسئول واحد حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: فرد متجاوز به بیشه زارهای این شهرستان که اقدام به تخریب و قطع درختان و تصرف عدوانی اراضی ملی دزفول کرده بود به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول، محمد شمیری روز یکشنبه بیان کرد: عامل تخریب ذخایر جنگلی به اتهام قطع درخت و تخریب بیشه زارهای دزفول که اقدام به تصرف عدوانی اراضی منطقه زاویه‌ها از توابع بخش مرکزی شهرستان دزفول کرده بود با پیگیری‌های مستمر قضایی به حبس و پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی با بیان اینکه با زمین خواران و متجاوزان به اراضی ملی هیچ مماشاتی نمی‌شود، ادامه داد: ۲۸ هزار مترمربع از اراضی ملی تصرف شده توسط این فرد متخلف نیز آزادسازی شد.

مسئول واحد حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول بیان کرد: هرگونه تصرف اراضی ملی و دولتی با سرعت مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرد که علاوه بر محکومیت کیفری برای فرد متخلف، خلع ید اراضی تصرف شده را نیز به همراه دارد.

وی افزود: جنگل‌ها و بیشه زارهای طبیعی براساس اصل ۴۵ قانون اساسی در زمره انفال و ثروت‌های عمومی محسوب می‌شوند که با توجه به اهمیت حفاظت و صیانت از این منابع ارزشمند، حراست از این ثروت ملی بدون اغماض و به صورت شبانه روز انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان دزفول حدود ۴۷۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۳۵۰ هزار هکتار آن منابع ملی است ضمن اینکه ۲۳۰ هزار هکتار جنگل در دزفول وجود دارد که پوشش گیاهی آن بلوط، کلخونگ، بادام و کیکوم است.

وسعت بیشه زارهای شهرستان دزفول پنج هزار و ۹۰۰ هکتار است که در طول ۴۸ کیلومتر در امتداد رودخانه دز گسترش دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha