۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85483547
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بدرود ای خادم مخلص خوزستان/ رییسی برای مردم فقط یک رییس جمهور نبود

 اهواز – ایرنا – او برای خوزستانی‌ها فقط یک رییس جمهور نبود بلکه همراه همیشگی بود که مردم با آمدنش طعم خدمت خالصانه را چشیدند و لمس کردند و اکنون با رفتنش، خادم مخلص خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا در جمهوری اسلامی ایران ملت و مسئولان کشور همواره در مسیر شهادت گام برداشته‌ و حرکت کرده‌اند که آورده خون‌ پاک آنان، خدمت، آرامش و امنیت موجود بوده و هست.

شهید آیت الله رییسی، رییس جمهور محبوب مردمی در آغازین روزهای شروع به کار خود در قامت ریاست جمهوری، خدمت به مردم خوزستان را اولویت اصلی خود قرار داد و صراحتا در یکی از سفرهایش به این استان اعلام کرد "برای رفع مشکلات اگر نیاز باشد، ۷۰ بار به خوزستان سفر می‌کنم و تا زمانیکه مشکلات مردم استان و جوانان و نیز آب و برق و فاضلاب حل نشود نمی توانم آرام بگیرم."

آیت الله رییسی در طول مدت خدمت خود به عنوان رییس جمهور هشت بار به خوزستان سفر کرد که به گواه بسیاری از کارشناسان و حتی منتقدان دولت، در طول مدت این دولت تحولات مثبت و اثرگذاری در استان برجای مانده است.

بدرود ای خادم مخلص خوزستان/رییسی برای مردم فقط یک رییس جمهور نبود

نگاه دلسوزانه به خوزستان

نگاه ویژه و دلسوزانه این شهید راه خدمت به خوزستانِ داغدیده از هشت سال دفاع مقدس، موجب شد تا برخی مشکلات چندین و چند ساله آن همچون مشکلات آب شرب در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود. ابرپروژه آبرسانی غدیر که یک دهه پیش از دولت سیزدهم در خوزستان آغاز شده بود، به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه در یکسال نخست دولت سیزدهم، با دستور رییس‌جمهور و تزریق بودجه ویژه به آن شتاب قابل توجهی گرفت و در نهایت شهریور ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید.

اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز پس از ۳۰ سال، از دیگردستاوردهای دولت سیزدهم بود که در نتیجه سرکشی‌های سرزده و سفرهای متعدد آیت الله رییسی و تاکید به وزاری مربوطه محقق شد و به ثمرنشست.

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی بسیاری از طرح‌های عظیم تولیدی در استان خوزستان، رفع مشکلات دیرینه استان در حوزه‌های مختلف همچون بهداشت ودرمان، راه‌ها، صنعت و تولید، آموزش و فرهنگ، مسکن، اقتصاد و معیشت، رفع محرومیت‌ها، بازسازی کامل پس از زلزله اندیکا، مدیریت حادثه متروپل آبادان و... از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم بوده است.

بدرود ای خادم مخلص خوزستان/رییسی برای مردم فقط یک رییس جمهور نبود

منجی کارگران

مشکلات شرکت هفت تپه نیشکر از دیگر مشکلات کهنه خوزستان بود. این شرکت پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اعتصاب‌های کارگری به سرخط اخبار تبدیل شده بود و صدها کارگر این شرکت آینده شغلی برای خود متصور نبودند اما با تشکیل دولت سیزدهم و گره گشایی از مشکلات این شرکت، بار دیگر شیرینی کار و تولید کام کارگران این شرکت را شیرین کرد. آیت الله رئیسی بارها پای درد دل کارگران هفت تپه نشست و رفع مشکلات و دغدغه‌های آنها را در اولویت کاری خود قرار داده بود به طوری که کارگران هفت تپه او را منجی این شرکت می‌دانند.

هفتم اردیبهشت سال ۱۴۰۲ بود شهید آیت الله رییسی با حضور در جمع کارگران شرکت هفت تپه به نامه جمعی از کارگران این شرکت که از رییس جمهور برای حضور در جمعشان دعوت کردند بودند، لبیک گفت و در بین آنها حاضر شد.

شاخصه مردمی بودن وتوجه به محرومان

شاخصه "مردمی بودن" و توجه به مناطق محروم وکم‌برخوردار از دیگر جنبه‌های مهم سفرهای رییس جمهور بود که در هر بار سفر به استان خوزستان با علاقه خاصی به میان مردم می‌رفت وسخنان آنان را در کمال تواضع وآرامش می‌شنید.

آیت‌الله رییسی درد مردم را درد خود و منافع مردم را منافع خود می‌دانست، حیات سرشار از تواضع و اخلاص او موجب شد تا در روز مقدسی همچون ولادت امام رضا (ع) آسمانی وراهی دیار شهدا شود.

این رهرو بهشتی و رجایی انقلابی‌گری را در عمل و اخلاق نشان داد و امروز مردم به سوگ نشسته خوزستان، با وجود اینکه می‌دانند راه خدمت پرقدرت ادامه دارد و هیچگونه خللی در مسیر آبادانی و خدمت ایجاد نمی‌شود با بغض نشسته در گلو و اشک جاری از چشم، شهید راه خدمت را بدرود می‌گویند و باشد که علی بن موسی الرضا (ع) بدرقه کننده راه ایشان باشد تا ساحل آخرت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha