۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85472842
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

جشن‌های دهه کرامت در چهارمحال و بختیاری آغاز شد + فیلم

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۶
کد خبر: 85472842
جشن‌های دهه کرامت در چهارمحال و بختیاری آغاز شد + فیلم

شهرکرد- ایرنا- اجرای جشن‌های دهه کرامت در استان چهارمحال و بختیاری روز شنبه با اهتزاز پرچم رضوی در جوار شهدای گمنام شهرکرد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، آیین اهتزاز پرچم متبرک رضوی صبح شنبه با حضور تعدادی از خامیاران رضوی و مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت(ع) در جوار هشت شهید گمنام دفاع مقدس در تپه نورالهشدای شهرکرد اجرا شد.

مسوول کانون خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: امروز به نیابت از تمامی شهرستان‌های استان پرچم امام رضا(ع) در تپه نور الشهدای شهرکرد برافراشته شد و به طور رسمی ویژه برنامه‌های دهه کرامت را در استان برگزار کردیم.

حجت‌الاسلام محمد ابراهیم حجت‌پناه افزود: ایران خانه امام رضا (ع) است و همه ما مردم ایران خادم رضوی هستیم و از ظرفیت‌های بهره گرفته شده است تا در دهه مبارک کرامت برنامه‌های و جشن‌های متعددی در جای جای استان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: در دهه کرامت ده‌ها برنامه در استان برگزار می‌شود و تلاش می‌شود در کنار جشن‌ها، فرهنگ غنی رضوی در جامعه تبیین و ترویج داده شود.

مدیر ستاد هماهنگی هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ایجاد حال و هوای امام رضایی و جریان‌سازی اجتماعی در راستای بزرگداشت جشن‌های دهه کرامت را از مهمترین اهداف اجرای برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد و گفت: ارتقا و زمینه‌سازی هرچه بیشتر ارتباط امت با امام از دیگر اهداف پیش‌بینی شده است.

حجت‌پناه افزود: دیدار با خانواده شهدا و عیادت از جانبازان و آزادگان، برگزاری جلسات کتابخوانی، معرفی و نقد کتاب، برگزاری شب شعر رضوی و حضور در امامزادگان، برگزاری اجتماع نوجوانان رضوی، برپایی میزهای خدمت، تبلیغ دین، برپایی نمایشگاه، اهدای جهیزیه به نوعروسان، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، راه‌اندازی اردوهای جهاد سلامت، تجلیل از واقفین و برپایی سفره‌های اطعام از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه کرامت امسال است.

جشن‌های دهه کرامت در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

به گزارش ایرنا، دهه کرامت ۱۴۰۳ از جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ و یکم ذی‌القعده ۱۴۴۵ شروع شده و تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ و ۱۱ ذی‌القعده ۱۴۴۵ ادامه دارد.

دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در یکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای یکم ذی‌القعده به عنوان روز دختر، پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی‌القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

جشن‌های دهه کرامت در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

جشن‌های دهه کرامت در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha