مهمترین اخبار فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- گشایش نمایشگاه خوشنویسی "قدر استاد" در شهرکرد، برگزاری مناظره گرافیک از سوی حوزه هنری، تعیین و جانمایی مسجد در محلات تازه تاسیس و برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت استان از مهمترین اخبار فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، معاون هنری و سینمایی این اداره‌کل گفت: ۴۵ نفر از استادان، مدرسان و هنرجویان رشته خوشنویسی استان با به نمایش گذاشتن آثار خود در نمایشگاه قدر استاد، روز معلم را گرامی داشتند.

شهرام فرجی افزود: در این نمایشگاه ۶۰ تابلوی خوشنویسی در قالب نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، کتابت نستعلیق، سیاه‌مشق، ثلث و نقاشی‌خط به نمایش گذاشته شده است که بسیاری از آن‌ها مضامینی مرتبط با جایگاه علم و دانش را در بر می‌گیرد.

مهمترین اخبار فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه آثاری از استادان محمد ابراهیمیان، جمشید مردانی، علیرضا بسیج، بیژن روحی، محمود ضیائی، علیرضا امامیان، خدابخش چمن و طیبه امیرخانی در نمایشگاه قدر استاد در معرض دید عموم قرار گرفته است، یادآور شد: این نمایشگاه تا ۱۹ اردیبهشت پذیرای علاقه‌مندان است.

فرجی همچنین افزود: قاسم همتی، آرشام کوهی فایق، نادر طاهری، افسانه کریمی، نرجس رئیسی، الهه حیدری، محمود محمودی، عنایت‌الله صالحی، صفرعلی امیدی، سمیه خدادادی، آذر درخشنده، جمیله خدابخشی، مجتبی بسیج، بهره حسینی، زینب ضیائی، مریم رئیسی، مرضیه شفاعتی فر، مسلم امیدیان، بیژن روحی، علی صادقی زاده، نجمه صالح زاده، مریم حیدری مریم هاشمی، مهدی فرازنده، مهلا نجفی، سمیه صادقی، فرشته محمدی، آمنه موسوی، صادق خاکسار حقانی، نجمه فتاحی، خدیجه سلیمانی، حشمت‌الله اصلانی، علیرضا محمدی، مریم عسگری، بهمن تاج‌بخش، الهام عابدی و مسعود شرافت نیز از جمله هنرمندانی هستند که در برپایی این نمایشگاه مشارکت دارند.

اختصاص زمین برای مسجد در محلات تازه تاسیس

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: در دیداری که به تازگی با مدیرکل راه و شهرسازی استان انجام گرفت مقرر شد مرغوب‌ترین زمین در محلات تازه تاسیس به ویزه در سایت‌های مسکن ملی به مساجد اختصاص یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رییسی افزود: بنا بر قانون طراحی اولیه و ساخت و تکمیل مسجد در محلات تازه تاسیس بر عهده اداره‌کل راه و شهرسازی است که در همین رابطه مرکز رسیدگی به امور مساجد استان نیز با این اداره‌کل همکاری می‌کنند.

برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در نشستی که با حضور امام جمعه شهرکرد برگزار شد برای محتوا و چگونگی برگزاری ویژه‌برنامه‌‍‌های دهه کرامت در استان تبادل نظر شد.

موسی انصاری افزود: تلاش می‌شود در کنار فضاسازی و برگزاری جشن‌های ویژه این دهه، برنامه‌های تبیینی و سخنرانی نیز اجرا شود.

مهمترین اخبار فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری

تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست استان است

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در جشن گرافیست‌ها و نخستین سالگرد تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای گفت: تشکیل خانه طراحان فیروزه ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست استان است که توانستند در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۳ نشست تخصصی در حوزه طراحی و گرافیک برگزار کنند.
احسان قائدی افزود: همزمانی نخستین سالگرد خانه طراحان فیروزه‌ای با ۱۲ اردیبهشت روز معلم را به فال نیک می‌گیریم و از همه استادان بزرگوار هنر گرافیک و طراحی که کمک حال خانه طراحان حوزه هنری هستند صمیمانه قدردانی می کنیم.

وی یادآور شد: پرورش و شناسایی هنرمندان خوب طراح و گرافیست یکی از جدی‌ترین اهداف تشکیل خانه طراحان حوزه هنری استان است تا بتواند با پرورش هنرمندان متعهد، با زبان هنر دغدغه مردم را در زمینه‌های مختلف به درستی مطرح کنند.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری بر لزوم برگزاری دورهمی‌های خانه طراحان در دیگر نقاط استان تاکید کرد و افزود: در تلاش هستیم زمینه‌ای فراهم کنیم که نشست‌های ماهانه خانه طراحان حوزه هنری در دیگر شهرستان‌های استان نیز برگزار شود چرا که استان سرشار از هنرمندان نخبه و استعداد های بسیار هنری است.

مسوول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز درباره این نشست گفت: چهاردهمین نشست خانه طراحان با حضور کریم منزوی، علیرضا رضایی، صادق صدری‌نژاد و قاسم رشیدی از طراحان و استادان رشته گرافیک در نگارخانه چراغ جادو همزمان با روز معلم برگزار شد.

احمدرضا باقری افزود: در این نشست که با عنوان مناظره گرافیکی نامگذاری شده بود استادان این رشته در رابطه با شاکله‌های مهم طراحی گرافیک، افزایش کاربری رشته گرافیک در دانشگاه‌ها، چگونگی گرافیک در حوزه بازار کار و تجارت، ظرفیت‌های استفاده از هوش مصنوعی در گرافیک، بحث و گفت‌وگو کردند.

وی یادآور شد: نشست‌های خانه طراحان حوزه هنری با هدف ارتقا سطح علمی هنر جویان این رشته و همچنین تولید آثار فاخر هنری به صورت ماهانه برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، دهه کرامت ۱۴۰۳ از جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ و یکم ذی‌القعده ۱۴۴۵ شروع می‌شود و تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ و ۱۱ ذی‌القعده ۱۴۴۵ ادامه دارد.

دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در یکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای یکم ذی‌القعده به عنوان روز دختر، پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha