۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰
کد خبر: 85467407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه های دهه کرامت در قشم اعلام شد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰
کد خبر: 85467407
برنامه های دهه کرامت در قشم اعلام شد

قشم - ایرنا - رییس تبلیغات اسلامی قشم از برگزاری برنامه های مختلف دینی و آیینی به مناسبت آغاز دهه کرامت در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خبر داد.

حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایام فرخنده و مبارک بین سالروز میلاد بانوی کرامت، کوثر فاطمی حضرت فاطمه معصومه(س) و سالروز میلاد با سر سعادت هشتمین آفتاب سپهر امامت و ولایت، خورشید درخشان خاوران و ولی نعمت ما ایرانیان حضرت امام رضا(ع) به نام دهه کرامت نامگذاری شده و همه ساله در این ایام ویژه برنامه های مختلفی در سطح این جزیره برگزار می شود.

وی گفت: امسال برنامه های این دهه با انتخاب شعار محوری «با شما، سربلندیم» در تمامی مساجد و هیات های مذهبی سطح شهرها و روستاهای جزیره قشم نگین خلیج فارس اجرا می شود.

رییس تبلیغات اسلامی قشم ویژه برنامه های امسال این دهه را متفاوت و پربارتر از سال های پیش عنوان کرد و اظهار داشت: برافراشتن پرچم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه(س) در شهرک نریمان، برگزاری جشن روز دختر در پارک بانوان، غبار روبی گلزار شهدا با حضور کاروان زیر سایه خورشید، اعزام زائر اولی ها به حرم امام رضا(ع) و برگزاری گفتمان های دینی پیرامون مسایل اعتقادی و اخلاقی برای نوجوانان و جوانان از دیگر ویژه برنامه های این ایام در جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب است.

کاظمی اضافه کرد: در شب ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، زیارتنامه این بانوی کرامت در همه مساجد منتخب شهر قشم قرائت خواهد شد و روز جمعه نیز در نماز جمعه‌ این شهرستان مرزی، عرض ارادت و توسل به این بانوی صاحب مقام عصمت و اقیانوس بی کران معارف الهی با انجام سخنرانی و خطبه پیرامون این موضوع برگزار می‌شود.

وی گفت: آذین بندی خیابان ها و مساجد به مناسبت میلاد مسعود شفیعه روز جزا، مریم آل رسول(ص)، حضرت فاطمه معصومه(س)، خجسته زاد روز با برکت میراث دار گنج عصمت و سکان دار سفینه ولایت حضرت امام رضا(ع) و حضرت احمد بن موسی(ع) با برپایی کاروان شادی در سطح شهر قشم و اعزام کاروان زیر سایه خورشید به جزایر هنگام و لارک از دیگر برنامه های امسال دهه کرامت در این جزیره است.

حدفاصل سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) (اول تا ۱۱ ذیقعده) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

دهه کرامت ۱۴۰۳ از روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با یک ذی القعده ۱۴۴۵ و دهم می ۲۰۲۴ شروع می شود و تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱ ذی القعده ۱۴۴۵ و ۲۰ می ۲۰۲۴ ادامه دارد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای یکم ذی‌القعده به عنوان روز دختر، پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha