۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۵۱
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85470559
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اشتغال دانشجویان با استفاده از ظرفیت‌های منطقه ای دنبال می‌شود 

بروجرد - ایرنا - مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اشتغال‌آفرینی دانشجویان با استفاده از ظرفیت های موجود منطقه ای و محلی باعث می‌شود، دغدغه‌های ازدواج و مسائل شغلی تا حدودی برطرف شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا نورپور روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم و معرفی سرآمدان و برگزیدگان آموزشی در دانشگاه آیت الله بروجردی اظهار کرد: در بحث گسترش به نظر می‌رسد که در سال های گذشته یک گسترش آموزشی نام متوازن و ناهمگنی رو تجربه کردیم.

وی افزود: در مورد مقطع کارشناسی ارشد ما برای سال ۱۴۰۴ با دانشگاه‌ها به خصوص با دانشگاه‌های نوپا و تازه تاسیس راه خواهیم آمد.

نورپور یادآور شد: در بحث ظرفیت سنجی مدل جدیدی ابلاغ خواهیم کرد که از ظرفیت‌ها برای اشتغال زایی دانشجویان بهترین استفاده صورت گیرد.

وی با اشاره به فواید اشتغال‌آفرینی بیان کرد: این امر باعث افزایش استقبال مخاطبان کارشناسی ارشد می‌شود، این دوره ۲ ساله است و از همه مهم‌تر دوره پایه نیست و افراد پیش‌ساخته‌های آموزشی را در دوره کارشناسی فرا گرفته‌اند.

اشتغال یکی از اولویت ها دانشگاه است

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی نیز در این مراسم گفت: یکی از جنبه‌هایی که دانشگاه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد موضوع اشتغال فارغ التحصیلان می‌باشد که در این راستا با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی منطقه و شهرستان مکاتباتی در حال انجام است.

احمدرضا مظاهری یادآور شد: دانشجویی که بعد از فارغ التحصیلی برای خارج کشور درخواست می دهد یکی از معضلاتی است که آموزش عالی باید به آن بپردازد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل این موضوع شاید توجه نکردن به اشتغال دانشجویان باشد، نمی شود دانشجو را تربیت ‌کنیم اما برای آینده دانشجو برنامه‌ای نداشته باشیم.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی یادآور شد: حدود 20 سال از تاسیس دانشگاه آیت الله بروجردی می‌گذرد و امروز ۱۰۴ عضو هیات علمی در آن مشغول به تدریس هستند و میانگین سنی اساتید در این دانشگاه به ۴۰ سال نمی‌رسد که این یک نقطه قوت برای دانشگاه است.
مظاهری افزود: یکی دیگر از نقاط قوت ما وجود همدلی میان اساتید و گروه‌های دانشجویی است.

نقش اساتید در بحث تربیت دانشجو

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) گفت: نقش استاد فقط در پژوهش و آموزش نیست، در بحث تربیت، استاد هم در خودآگاه هم و هم ناخودآگاه شاگرد تاثیرگذار است.

حجت‌الاسلام علی محمد رایگان بیان کرد: نگاه ما علاوه بر آموزش و پژوهش باید به نگاهی که تاکید مقام معظم رهبری است یعنی، شاگرد پروری، نیز باشد.

وی افزود: ما باید بدانیم این کسی که در کلاس ما حضور دارد، یک جسم خالی نیست و ما باید دنبال این باشیم که انسان تولید کنیم، این تربیت در ناخودآگاه و خودآگاه دانشجو می‌تواند موثر باشد.

در پایان آیین بزرگداشت مقام معلم ضمن قدردانی از اساتید ارتقاء یافته علمی، سرآمدان و برگزیدگان آموزشی دانشگاه آیت الله بروحردی در سال ۱۴۰۳ معرفی و تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha