۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85471016
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استاندار لرستان: دستگاه ها صدور استعلامات سرمایه‌گذاری را سرعت ببخشند

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: این استان از سهم اشتغال مناسبی برخوردار نیست بنابراین همه دستگاه ها باید نهایت تلاش خود را برای بهبود این شاخص به کار بگیرند و سرعت صدور استعلامات را برای جذب سرمایه گذاران افزایش بدهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب شفقت روز پنجشنبه در جلسه بررسی پاسخ به استعلامات دستگاه های اجرایی در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: میزان برخورداری اشتغال لرستان بنا بر اذعان رییس جمهور پایین است بنابراین همه دستگاه های دخیل و مسوول در ایجاد اشتغال باید از حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان استقبال و در اخذ استعلام و صدور مجوزها سرعت عمل داشته باشند.

وی با تاکید بر تحلیل اقتصادی فرصت ها بیان کرد: باید صحت سنجی و تطابق با ظرفیت های استان در طرح ها به سرعت بررسی شود ضمن اینکه باید از سرمایه گذارانی که آورده بالایی دارند استقبال کنیم.

استاندار لرستان اضافه کرد: با وجود اینکه لرستان قطب کشاورزی و دامپروری و تولید بالایی در زیرمجموعه های جهاد کشاورزی دارد اما ظرفیت سردخانه های صنعتی آن پایین است که این واحدها باید در شهرهای مختلف به ویژه شهرستان سلسله افزایش یابد.

شفقت با اشاره به فعالیت های مثبت نظام در بخش کشاورزی عنوان کرد: هدف باید ایجاد اشتغال بالا، شناسایی ظرفیت های منطقه، کمک به تشکیل تعاونی ها و استقبال و دعوت از سرمایه گذاران باشد تا اشتغال پایداری برای استان ایجاد شود.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه ها در این راستا باید مامور و فرصت های سرمایه گذاری را شناسایی کنند همچنین دستگاه های پاسخ دهنده نیز به سرعت و به موقع، نسبت به پاسخ کارشناسی استعلامات اقدام نمایند.

استاندار لرستان با تاکید بر پاسخگویی سریع به استعلامات برای فعالیت سرمایه گذاران و بهبود فضای کسب و کار اضافه کرد: با توجه به حجم بالای مراجعات برخی دستگاه ها همه مدیران باید پاسخ ارباب رجوع را سریع بدهند تا از مراجعات مکرر جلوگیری شود.

احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز با بیان اینکه پاسخ استعلامات در استان به موقع داده نمی شود اظهار داشت: متاسفانه در اغلب مواقع پاسخ ها دقیق و شفاف نیست که با توجه به اهمیت موضوع باید یک نفر در دستگاه ها برای پیگیری نتیجه استعلامات مشخص شود تا فرآیندها کوتاه و پاسخگویی به استعلامات سریع و پیشرفت بهتری در ایجاد اشتغال داشته باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha