۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبر: 85470076
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰ خدمت فرهنگی و اجتماعی در کتابخانه‌های عمومی قشم ارائه می‌شود

قشم - ایرنا - رییس اداره ویژه کتابخانه های شهرستان قشم گفت: ۱۰ خدمت و فعالیت فرهنگی و اجتماعی در کتابخانه‌های عمومی این جزیره به مخاطبان در همه رده‌های سنی ارائه می‌شود.

امینه دریانورد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: کتابخانه های عمومی در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس نه "کتابدار محور" و نه "عضو محور" هستند، ما در این دانشگاه های مردمی مطالعه و پژوهش در جامعه "کتابخانه‌ محور" حرکت می کنیم و حرکت ما "خدمت‌محور" است تا در عرصه فرهنگی بتوانیم وظیفه خطیر خود را به شایستگی انجام دهیم.

۱۰ خدمت فرهنگی و اجتماعی در کتابخانه‌های عمومی قشم ارائه می‌شود

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی به عنوان دانشگاه مردمی و یک پایگاه فرهنگی پویا با قرار دادن افکار، عقاید و اندیشه‌های خلاق در کنار یکدیگر، شرایط ایجاد علاقه به مطالعه و پژوهش را در افراد جامعه فراهم می‌سازند، گفت: ارایه این ۱۰ خدمت و فعالیت فرهنگی و اجتماعی جدید موجب رشد بیشتر مراجعه کنندگان، همراهان همیشگی و مشتاقان کتاب و کتابخوانی به این کتابخانه ها و استقبال بیشتر شده است.

رییس اداره ویژه کتابخانه های شهرستان قشم برگزاری نشست کتابخوان مدرسه ای(حضور در مدارس ابتدایی قشم و برگزاری زنگ کتابخوانی)، نشست کتابخوان کتابخانه ای، محفل ادبی(دعوت از نویسندگان و شاعران جزیره و برگزاری محفل ادبی در مناسبت های مختلف)، کارگاه های آموزش کار دستی، بلند خوانی کتاب، پنجشنبه های خلاق، طرح اوقات فراغت(برگزاری کلاس های تابستانی برای اعضا ازجمله ریاضی، زبان، کامپیوتر و نظایر آن)، برپایی مراسم های مناسبتی و مذهبی، جشنواره ها، مسابقات مختلف در سطح مدارس ابتدایی و برپایی نمایشگاه کتاب را از مهمترین خدمات کتابخانه های عمومی سرزمین آب و آفتاب اعلام کرد.

۱۰ خدمت فرهنگی و اجتماعی در کتابخانه‌های عمومی قشم ارائه می‌شود

دریانورد گفت: اکنون ۱۵۵ هزار و ۲۸۷ نسخه کتاب در ۱۳ کتابخانه روستایی و شهری جزیره قشم وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha