۷۵۹۳ جلد کتاب به کتابخانه های قشم اضافه شد 

۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۸:۴۰
کد خبر: 85295547
۷۵۹۳ جلد کتاب به کتابخانه های قشم اضافه شد 

قشم - ایرنا - رییس اداره کتابخانه های شهرستان قشم گفت: امسال هفت هزار و ۵۹۳ جلد کتاب در بیش از ١٠ موضوع مختلف از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به این شهرستان اهدا شده است.

امینه دریانورد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ادبیات، فلسفه و روانشناسی، ادیان، علوم اجتماعی، زبان، علوم، هنر و سرگرمی، تاریخ و جغرافیا از جمله موضوعات کتاب های موجود در کتابخانه های قشم است.

وی با اشاره به اینکه این تعداد کتاب ها بر اساس ظرفیت کتابخانه های این جزیره در بین آنها توزیع می شود، اظهار کرد: ۲ هزار و ۴۸۳ جلد به کتابخانه اندیشه، یکهزار و ۱۰۰ جلد به کتابخانه خلیج فارس و چهار هزار جلد به سایر کتابخانه های این شهرستان تحویل داده شده است.

رییس اداره کتابخانه های شهرستان قشم توضیح داد: امسال بیش از سه هزار و ۳۶۳ جلد کتاب نیز از طرف خیرین، شهروندان و علاقه مندان به مطالعه به کتابخانه های عمومی قشم اهدا شده است.

دریانورد اضافه کرد: نیاز کتابخانه های این جزیره به منابع جدید از دغدغه های این اداره است و علاوه بر کتاب هایی که برای کتابخانه ها تهیه شده است، در ماه های آینده نیز این روند تداوم خواهد یافت.

وی گفت: اکنون ۱۵۵ هزار و ۲۸۷ نسخه کتاب در ۱۳ کتابخانه روستایی و شهری جزیره قشم وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

در تقویم رسمی کشور، ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه به نام هفته کتاب و کتابخوانی نام گذاری شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha